۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 785
کد خبر: 85276092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشترین رشد بازار گرافن تا سال ۲۰۲۷ در آسیا - اقیانوسیه

تهران - ایرنا - حجم بازار گرافن براساس پیش بینی‌ها از ۷۷۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ به نرخ رشد ۳۴٫۰۷ درصد تا سال ۲۰۲۷ می رسد. در این بین منطقه آسیا- اقیانوسیه به دلیل تقاضای زیاد برای خرید گرافن جهت استفاده در صنایع مختلف بیشترین سهم را در رشد بازار گرافن خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، گرافن (Graphene) نامِ یکی از آلوتروپ‌هایِ کربن است. این ماده با استفاده از یک ساختار بلوری لانه زنبوری دوبعدی تشکیل‌شده است که در آن هر اتم کربن به کمک سه الکترون ظرفیت خود، با سه پیوند SP۲ هیبریدیزه شده به سه اتم کربن دیگر متصل شده‌است. یک الکترون ظرفیت باقی‌مانده نیز روی کل صفحهٔ گرافن و بین تمام اتم‌ها به اشتراک گذاشته‌شده و الکترونِ آزاد است.

گرافن‌ها انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها در صنایع و زمینه‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

براساس گزارش تارنمای prnewswire، پیش‌بینی یکی از موسسه‌های پایش بازار نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۷، استفاده فزاینده از گرافن در صنعت ساخت و ساز یکی از عوامل مهم رشد بازار گرافن خواهد بود. با این حال، عواملی مانند مشکلات مرتبط با تولید گرافن ممکن است مانع رشد بازار شود.

نانوذرات گرافنی یا GNP سهم قابل توجهی از رشد بازار را خواهند داشت. نانوذرات گرافنی در اصل موادی با ساختار کربن دو بعدی با لایه‌های تک یا چند صفحه‌ای گرافیتی هستند. برخی از مزایای اصلی آنها شامل هدایت الکتریکی بالا، مدول بالا، استحکام بالا، هدایت حرارتی بالا و مساحت سطح خاص بالا است.

برپایه این گزارش، منطقه آسیا - اقیانوسیه (APAC) ۴۲ درصد از رشد بازار جهانی را در دوره پیش‌بینی به خود اختصاص می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین عواملی که به‌طور قابل توجهی در رشد بازار در این منظقه نقش دارد، افزایش تقاضا برای گرافن در صنایع مختلفی مانند ساخت و ساز، خودرو، الکترونیک، هوافضا، برق و فولاد است.

چین کشور اصلی در منطقه آسیا - اقیانوسیه است که به‌طور قابل توجهی رشد بازار را تقویت می‌کند. از نظر نوع محصول تولیدی در بازار، می‌توان محصولات گرافنی را به گرافن تک لایه، دو لایه، چند لایه، اکسید گرافن و نانوپلاکت‌های گرافنی تقسیم‌بندی کرد.

بیشترین سهم بازار در سال ۲۰۱۹ در اختیار نانوپلاکت‌های گرافنی بود و حدود سه پنجم از کل سهم به این بخش اختصاص داشت. پیش بینی می‌شود که در این بازه زمانی باز هم نانوپلاکت‌ها بیشترین سهم بازار را در اختیار داشته باشند.

طبق این گزارش، انتظار می‌رود در طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ بازار گرافن تک‌لایه و دولایه رشد ۴۲ درصدی را تجربه کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha