۹ آبان ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85275944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی وارد زنجان می‌شود

۹ آبان ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبر: 85275944
سامانه بارشی وارد زنجان می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از اواخر وقت امروز /سه شنبه/ سامانه بارشی وارد استان می شود که فعالیت خود را با بارش های پراکنده در مناطق مختلف ادامه خواهد داد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بارش ها به طور متناوب تا پایان هفته ادامه خواهد یافت، افزود: بارش ها در اغلب مناطق در حد متوسط و در برخی نقاط زیاد خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌ در این خصوص هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است چراکه احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

سلطانی یادآور شد:‌ هم اکنون آسمان اغلب مناطق استانی قسمتی ابری و در شهرستان طارم ابری و کوه‌ها مه آلود است که از بعدازظهر با افزایش ابرها و شدت گرفتن وزش باد مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت:‌ از امروز دمای هوا در مناطق مختلف استان روند کاهشی خواهد داشت به طوریکه روزهای آینده نیز هوای سردی حاکم خواهد شد.

سلطانی دمای فعلی هوای شهر زنجان را ۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و اظهار داشت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان پنج و ۲۲ درجه، ابهر ۶ و ۲۳ درجه، خرمدره هفت و ۲۲ درجه، آببر ۱۳ و ۲۴ درجه، سلطانیه چهار و ۲۳ درجه، قیدار هفت و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha