۸ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85274893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای تجمیعی سامانه نوین آبیاری در اولویت کشاورزی قزوین است

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: اجرای تجمیعی سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.

محمدحسین عطایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: کشاورزان نیز از تجمیعی شدن سامانه های نوین آبیاری استقبال می کنند و در این خصوص همکاری و تعامل خوبی بین بهره برداران برقرار است.

وی، حد مجاز برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در باغات را بالای پنج هکتار و در زراعت بالای ۱۰ هکتار عنوان کرد و افزود: براساس رعایت این حد، سالانه باید سه هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان قزوین اجرایی شود.

عطایی تصریح کرد: طبق شاخص‌های موجود (۲۱ شاخص) باید تا سال ۱۴۰۵ رقمی معادل ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه های نوین آبیاری مجهز شوند.

این مسوول، چالش اساسی پیش روی اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را اعتبارات دولتی عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر سامانه های نوین آبیاری به شکل تعهدی انجام می شود و این سازمان طرح را در انتظار اعتبارات دولتی نمی‌گذارد، به عبارت دیگر بهره بردار با منابع مالی خود سامانه را اجرا می‌کند و سازمان تعهد می دهد که به محض وصول اعتبارات، هزینه ها را انجام دهد.

عطایی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین مستعد اجرای سامانه های نوین آبیاری است.

گفتنی است، ‌تاکنون ۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha