۸ آبان ۱۴۰۲، ۰:۲۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85274774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صلیب سرخ جهانی خواستار برقراری آتش بس فوری در غزه شد

تهران-ایرنا-صلیب سرخ جهانی یکشنبه شب خواستار برقراری آتش بس فوری وتضمین ارسال کمک ها به نوار غزه شده است.

به گزارش ایرنا از الجزیره ، صلیب سرخ جهانی افزود:با گسترش حملات نظامی نیازهای انسانی مردم غزه بیشتر شده است.

"گروه‌های امدادگر و کمک‌رسان با نبود امنیت روبه رو هستند" و صضلیب سرخ هشدار داد: برخی بیمارستان‌های غزه به دلیل بمباران اسرائیل آسیب جدی دیده‌اند.

صلیب سرخ در پایان اعلام کرد : به تماس خود با همه طرف‌ها برای حفظ امنیت غیرنظامیان ادامه می‌دهیم.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز ساعاتی پیش در بیانیه‌ای نسبت به احتمال تکرار بمباران بیمارستان‌های غزه و وقوع فاجعه‌ای دیگر هشدار داد.

از سوی دیگر، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه هشدار داد و از بمباران مراکز بهداشتی و درمانی منطقه ابراز نگرانی کرد.

وی در ادامه هشدار خود گفت: دشمن صهیونیستی مصمم به نابودی مراکز پزشکی و درمانی است و نگران تکرار کشتار بیمارستان المعمدانی هستیم.

رژیم صهیونیستی در یک اقدام غیر انسانی تهدید کرد که بیمارستان القدس وابسته به هلال احمر فلسطین در محله تل الهوا در جنوب غرب غزه را بمباران خواهد کرد.

«بشار مراد» مدیر بیمارستان القدس در این باره گفت: تهدیدات شدیدی را از طرف اشغالگران مبنی بر ضرورت تخلیه فوری بیمارستان با هدف بمباران آن توسط آنها دریافت کرده ایم.

بیش از ۴۰۰ بیمار و زخمی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و کادر پزشکی و درمانی و همچنین حدود ۱۲ هزار آواره غیر نظامی در بیمارستان القدس به عنوان یک مکان امن در آن به سر می برند.

بر اثر تجاوز مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از مجموع ۳۵ بیمارستان این منطقه یا فقدان سوخت برای تأمین انرژی، ۱۵ بیمارستان از کار افتاده اند.

بیمارستان های غزه، روزانه توسط رژیم صهیونیستی برای تخلیه تهدید و تحت فشار قرار می گیرند. از سوی دیگر شماری از بیمارستان ها یا اطراف آنها به صورت عمدی توسط این رژیم بمباران شده اند. این در حالی است که هزاران فلسطینی آواره بر اثر بمباران های اسرائیل، به دلیل فقدان سرپناه، به مراکز درمانی به عنوان اماکن امن در مقابل بمباران ها و حملات توپخانه ای صهیونیست ها، پناه می برند. با این وجود رژیم صهیونیستی در روز ۱۷ اکتبر جاری بیمارستان المعمدانی در محله الزیتون شهر غزه را بمباران کرد که منجر به شهادت چند صد فلسطینی بی گناه شد.

رژیم صهیونیستی ۲۵ مهرماه و برای جلوگیری از شکست مفتضحانه خود در مقابل نیروهای مقاومت بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کرد که در جریان آن بیش از ۵۰۰ تن شهید شدند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha