۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبر: 85274562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی سنقری نجات‌بخش جان چهار بیمار شد

کرمانشاه – ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر گفت: اهدای عضو بیمار مرگ مغزی و از شهروندان این شهرستان، به چهار بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

«احسان مهری» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: مرحوم "مجتبی حقیقی"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی افزود: اعضای بدن این مرحوم به بیماران نیازمندی که در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران در انتظار عضو پیوندی بودند، اهدا شد.

فرزاندان مرحوم "مجتبی حقیقی" ضمن رضایت از اهدای عضو پدرشان گفتند: در واقع اهدای عضو، اهدای زندگی است همین که اعضای بدن پدرمان جانی دوباره به دیگران بخشیده خدای بزرگ را سپاسگزاریم، امیدواریم اهدای عضو گسترش و به یک فرهنگ عمومی تبدیل و خانواده‌های بیشتری به جان آفرینی روی آورند.

مرحوم مجتبی حقیقی از اهالی شهرستان سنقروکلیایی در اثر عارضه سکته مغزی به کما رفت و بعد از آن با رضایت خانواده ، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

اعضای هر بیمار مرگ مغزی را می توان به هشت بیمار پیوند زد اما در بهترین حالت تا چهار پیوند انجام می شود.

به گفته پزشکان اعضای قابل‌ اهدای فرد مرگ مغزی قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده، کلیه‌ها و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب را شامل می شود.

شهرستان سنقروکلیایی با جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha