درخشش ورزشکاران لرستان در تاریخ سازی تیم پاراآسیایی ایران

خرم‌آباد - ایرنا - رهاورد اعزام ۱۴ ورزشکار، مربی و داور لرستانی به رقابت های پاراآسیایی هانگژو چین، کسب ۱۰ نشان رنگارنگ بود که عملکرد قابل قبولی را از خود بجای گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین عصر شنبه ( ۶ آبان ۱۴۰۲) با برگزاری مراسم اختتامیه، به کار خود پایان داد و کاروان کشورمان متشکل از ۲۱۰ ورزشکار (۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن) با نام «فرزندان ایران» و با شعار «ایمان، ایران، افتخار» با کسب ۱۳۱ مدال رنگارنگ شامل ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز برای اولین بار در جایگاه دوم بازی های پاراآسیایی قرار گرفت.

اما از ۱۱ ورزشکار اعزامی لرستان به این رقابت ها، علی علیپور در پرتاب وزنه، سعید حسین پور در قایقرانی و حامد امیری در پرتاب دیسک نشان طلا ، سجاد محمدیان در پرتاب وزنه، هادی کایدی در پرتاب وزنه، زینب مرادی در پرتاب نیزه، لیلا میرزایی در تکواندو، حسن باجولوند در پرتاب دیسک، عرفان رضایی در پرتاب نیزه نشان نقره و فرشته مرادی مقدم در پرتاب نیزه نشان برنز را کسب کردند.

همچنین مصطفی بهرامی و صبا رحمتی به عنوان مربی و مهدی آقاجانی به عنوان داور در این رقابت ها حضور داشتند و زهرا باقری بانوی کوراش کار لرستانی در مصاف نهایی وزن ۸۷- کیلوگرم بازی‌های آسیایی هانگژو چین به مدال نقره دست یافت.

طنین انداز شدن سرود ایران توسط ورزشکاران لرستانی غرورآفرین است

فرهاد زیویار استاندار لرستان با تبریک کسب مدال بازی های پارا آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین توسط ورزشکاران استان اظهار داشت: طنین انداز شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی توسط ورزشکاران لرستانی غرورآفرین است.

وی اظهار داشت: کسب مدال های رنگارنگ در بازی های پارا آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین، شروع طوفانی، مایه افتخار و مسرت برای کسب مدال های ارزشمند ورزشکاران شایسته لرستان در روزهای آتی و طنین سرود پر افتخار ایران اسلامی در این مسابقات برای مردم قدرشناس لرستان سرافراز شد.

وی اضافه کرد: طنین انداز شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و کسب مدال در بازی های پارا آسیایی ۲٠۲۲ در هانژو چین افتخار دیگری برای ورزش استان لرستان و کشور عزیزمان رقم زد.

زیویار ادامه داد: کسب این موفقیت غرور آفرین که با وجود محدودیت جسمی بدست آمده را به این ورزشکاران، خانواده آنها همچنین مربیان و جامعه ورزشی لرستان تبریک عرض کرده و امیدوارم در میادین دیگر نیز موفق و پیروز باشند.

عملکرد قابل قبول ورزشکاران لرستانی در رقابت های پاراآسیایی چین

کسب نشان بازی های آسیایی توسط ورزشکاران لرستانی موجب شادی مردم شد

سید آرش قیاسیان مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز کسب مدال های ارزشمند ورزشکاران جانباز و معلول لرستانی در رقابت های پاراآسیایی هانگژو چین را تبریک گفت و اظهار داشت: بار دیگر فرزندان برومند این سرزمین و خطه لرستان شایستگی خود را در مسابقات پاراآسیایی هانگژو به دنیا نشان دادند و با طنین انداز کردن نام ایران عزیز و به اهتزاز در آوردن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در این رقابت ها موجب شادی ملت سرافراز ایران به ویژه مردم استان شدند.

وی گفت: باعث مسرت و خوشحالی است که تلاش های این قهرمانان در قالب تیم های ملی جمهوری اسلامی ایران به ثمر نشسته که این تلاش ستودنی است و نباید از هیچ حمایتی دریغ کرد.

وی ادامه داد: امید می رود با حمایت های همه جانبه و تلاش این قهرمانان، روند رو به جلوی انها تداوم داشته باشد و قهرمانی میادین مختلف جهانی را برای لرستان و کشور ایران به ارمغان بیاورند.

به گزارش ایرنا، در دوره قبل این رقابت ها کاروان اعزامی ایران به بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ با مجموع ۱۳۶ نشان مختلف در سکوی سومی آسیا ایستاد که سهم ورزشکاران جانباز و معلول لرستانی در این رقابت ها پنج نشان طلا، پنج نقره و ۲ برنز بود.

حامد امیری در پرتاب نیزه و پرتاب وزنه، فرزاد سپهوند در پرتاب دیسک، سجاد محمدیان در پرتاب وزنه و عارف بهاروند در پرتاب وزنه نشان طلا، محسن کاییدی در پرتاب نیزه، فرشته مرادی در پرتاب وزنه، مسعود حیدری در پرتاب دیسک، بهزاد عزیزی در پرتاب نیزه و علی عباس نژاد در جودوی تیمی نشان نقره گرفتند و مجددا حامد امیری در پرتاب دیسک و مسعود حیدری در پرتاب وزنه نشان برنز را کسب کردند.

همچنین هادی کاییدی در پرتاب وزنه عنوان پنجمی را از آن خود کرد و معصومه خدابخشی در تفنگ بادی هفتم شد.

مصطفی بهرامی به عنوان مربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولین و مهدی آقاجانی به عنوان داور بین المللی بسکتبال با ویلچر از لرستان در رقابت های بازی های پارآسیایی جاکارتا اندونزی ۲۰۱۸ حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha