۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85274163
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتصال فروشگاه‌ها به سامانه جامع تجارت، تخلفات صنفی را کاهش می‌دهد

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: کاهش تخلفات صنفی با اتصال سامانه جامع تجارت به صندوق تمامی اصناف، فروشگاه‌ها و بازاریان امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خوزستان در سرسرای اداری استانداری با اشاره به اثرگذاری نظارت الکترونیکی و سیستمی در کاهش تخلفات صنفی بیان کرد: سامانه جامع تجارت یکی از ابزارهای بسیار خوب برای رصد و کنترل سیستمی بازار محسوب می‌شود که نیاز به توسعه و گسترش استفاده از این سامانه در رسته‌های مختلف صنفی وجود دارد.

سامانه جامع تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای شفاف سازی ذخایر انبارها، توزیع و فروش کالاها ایجاد شده است.

وی با تاکید بر جلب رضایت مردم توسط مدیران استان اظهار کرد: کالاهایی که درون استان تولید می‌شود نباید در صورت تامین نکردن نیاز بازار خوزستان به استان‌های دیگر ارسال شود.

حسینی محراب این اقدام را باعث کمبود و یا گرانی کالا در بازار استان و در نهایت نارضایتی مردم خواند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم از نبود نظارت مناسب بر بازار اظهار کرد: گران شدن قیمت کالا بر اثر تحریم و یا احساس کمبود آن قابل قبول است اما نبود ثبات و عدالت قیمت کالا در بازار پذیرفتنی نیست.

وی از صاحبان اتحادیه‌ها و اصناف درخواست کرد تا عدالت و انصاف را در بازار رعایت کنند و فشار اقتصادی بر مردم را کاهش دهند.

حسینی محراب خوزستان را به عنوان یکی از قطب‌های تولید دام عنوان کرد و گفت: در راستای ایجاد تعادل قیمت و فراوانی گوشت قرمز در بازار، باید برنامه کوتاه مدت و بلندمدت توسط سازمان جهاد کشاورزی و بخش خصوصی برای تولید دام تدوین شود.

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت استان در تولید و تامین گوشت شتر افزود: ظرفیت جغرافیای خوزستان شرایط را برای پرورش شتر فراهم کرده و این استان ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب برای صادرات شتر را نیز دارد.

وی با تاکید بر رشد تولید دام سنگین در استان تا ۲ سال آینده ادامه داد: استان یکی از پیشگامان تولید علوفه و نهاده دامی در کشور است و به همین دلیل نباید با مشکل تولید دام روبرو باشد.

حسینی محراب یکی از راه‌های تعدیل قیمت گوشت قرمز در بازار را واردات دانست و گفت: از آنجایی که بهترین راه، استفاده حداکثری از تولید داخل است اما در شرایط فعلی بازار با نیاز به گوشت قرمز، باید این التهاب را با واردات کاهش داد.

ضرورت استفاده از ظرفیت تجار خارجی برای توسعه اقتصادی خوزستان

استاندار خوزستان در ادامه نشست با اشاره به جلسه روز گذشته رایزن‌های تجاری ۱۸ کشور بیان کرد: استفاده ازظرفیت و تجربیات تجار کشورهای مختلف می‌تواند مسیر توسعه اقتصادی و تجارت در خوزستان را هموار سازد.

وی توضیح داد: در نشست روز گذشته از بازرگانان این کشورها درخواست شد که با تجار و بازرگانان استان همکاری کرده و در رفع موانع مسیر تجارت خوزستان کمک کنند.

حسینی محراب اضافه کرد: تجار و دستگاه‌های استان می‌توانند از تجربه و دانش تاجران این کشورها به منظور توسعه اقتصادی و رفع مشکلات در بازار استان استفاده کنند.

استاندار خوزستان همچین با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی بیان کرد: در آمار شهدای مردم مظلوم فلسطین بیش از پنج هزار زن و بچه اعلام شده و هدف اصلی رژیم غاصب صهیونیستی از بین بردن غزه است.

وی تصریح کرد: با حمایت معنوی و فعالیت در فضای سایبری باید ظلم و ستم رژیم صهیونیستی را به جهان معرفی و از مردم بی دفاع فلسطین حمایت کرد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر خوزستان آمادگی تامین شکر مورد نیاز استان را دارد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: سالانه ۸۰۰ هزار تن شکر توسط کارخانه‌های توسعه نیشکر استان تولید می‌شود و این شرکت هیچ مشکلی در تامین شکر مورد نیاز بازار استان ندارد.

در خوزستان هشت کارخانه تولید شکر وجود دارد که ۴۰ درصد نیاز شکر کشور را تولید می‌کنند.

عبدعلی ناصری در ادامه این نشست با بیان اینکه خشکسالی سال گذشته باعث کاهش تولید نیشکر در استان شد افزود: در مهر ماه امسال به دلیل کاهش تولید شکر توزیع این کالا در بازار کاهش یافت.

وی ادامه داد: امسال با مدیریت صحیح آب، تولید نیشکر در استان رشد یافت و به تازگی قرارداد تامین ۷۱ هزار تن شکر مورد نیاز صنف و صنعت استان منعقد شد، درحالی که پارسال این رقم ۲۳ هزار تن بوده است.

مصرف ماهانه شکر خانواده و صنف و صنعت خوزستان ۱۲ هزار تن است.

وی توضیح داد: در راستای کمک به حوزه دامپروری خوزستان نیز مجوز تاسیس یک دامداری هزار راسی در اراضی کنار شرکت نیشکر فارابی صادر شد اما هنوز متقاضی برای این موضوع اعلام آمادگی نکرده است.

ناصری گفت: شرکت کشت و صنعت نیشکر خوزستان، باگاس را برای خوراک دام و علوفه مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار دامداران خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha