استاندار کرمان: زمین‌های شهرک صنعتی راین از  افراد غیرفعال پس گرفته شود

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان گفت: زمین هایی در شهرک صنعتی راین به افرادی واگذار شده که در آن طرح صنعتی اجرا نکردند که باید این زمین ها از این افراد پس گرفته شود و در اختیار متقاضیان جدید قرار بگیرد. 

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست شورای اداری بخش راین از توابع شهرستان کرمان  اظهار کرد: همچنین مقرر شده در همه روستاهای راین اگر مردم متقاضی مسکن باشند به آنها زمین تحویل داده شود.

وی اضافه کرد: بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در راین در حال انجام است اما از جهت زیرساخت آب و برق مشکلاتی در حوزه ساخت مسکن وجود داشت که مدیران مربوطه در شورای اداری نسبت به رفع این موضوع متعهد شدند.

فداکار با اشاره به اینکه راین ظرفیت هایی متعددی دارد که مهمترین آن حوزه گردشگری است، افزود: ارگ، آبشار، اقلیم و آب و هوای مناسب از مزیت های گردشگری این بخش است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت گردشگری بخش راین غیر قابل انکار است، ادامه داد: توسعه زیر ساخت های گردشگری راین به ویژه ارگ و آبشار این بخش باید در تراز بین المللی و نه در یک سطح معمولی انجام شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه در شورای اداری راین پیشنهادهای در خصوص جذب سرمایه گذار برای توسعه گردشگری این بخش داده شد اضافه کرد: بحث صنایع دستی به ویژه چاقوی راین با ویژگی های خاص دستی و هنری پیگیری شود تا این هنر مردم راین آسیب نبیند.

وی با تاکید بر اهمیت بازاریابی در حوزه صنایع دستی راین به ویژه چاقوی این بخش گفت: این صنایع دستی ظرفیت های خوبی هستند که نباید بگذاریم از بین بروند.

فداکار بیان کرد: کار سخت در حوزه گردشگری جذب سرمایه گذار است و نباید به دنبال سرمایه گذار برای انجام کارهای خُرد و کوچک باشیم بلکه باید دنبال سرمایه گذارانی باشیم که کارهایی بزرگ با اشتغالزایی وسیع دنبال می کنند.
وی تاکید کرد: پیش نیاز شهرستان شدن یک بخش استانداردهایی جمعیتی و شاخص های ویژه ای است که هر بخش باید در قالب آن قرار گرفته و مورد ارزیابی قرار گیرد.

استاندار کرمان اظهار کرد: راین یک شهر مذهبی است که فرهنگی خاص دارد در این راستا مسئولان شهری دقت داشته باشند که در انجام کارهای مختلف این نمادهای شهری و فرهنگی را بهم نریزند.

مزیت‌های راین از دیدگاه فرماندار کرمان

فرماندار شهرستان کرمان نیز در این نشست گفت: بخش راین در ۲ حوزه گردشگری و کشاورزی مزیت نسبی دارد و مردم اینجا در زمینه های دامپروری، کشاورزی و اخیرا نیز در حوزه معدن فعالیت دارند.
علی بابایی ادامه داد: مطالعاتی در خصوص معدن مس در بخش راین انجام شده که‌ امیدواریم با تدابیر استاندار کرمان استخراج این ماده معدنی در این بخش انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در ارتباط با توسعه زیر ساخت‌های راه‌ و جاده اتفاقات خوبی در بخش راین افتاده است، اظهار کرد: خواسته اصلی مردم راین دوبانده شدن ۲۳ کیلومتر از دوراهی راین تا شهر راین است زیرا این مسیر مشکلات متعددی برای منطقه ایجاد کرده است.
فرماندار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه راه‌های روستایی بخش راین نیازمند توجه ویژه است، گفت: در حوزه راه های روستایی علاوه بر اعتبارت استانی، اعتبارات ملی نیز جذب شده است.
وی با اشاره به اهمیت جذب گردشگر در مجموعه ارگ و آبشار راین، خاطرنشان کرد: در ایام تابستان تا پنج هزار خودرو وارد منطقه آبشار راین می شود اما برای زیر ساخت‌های این آبشار به جذب سرمایه گذار نیاز است.

مردم می خواهند راین شهرستان شود

امام جمعه راین نیز در این نشست با اشاره به درخواست مردم این منطقه برای شهرستان شدن راین افزود: حق این است که فرمانداری در این منطقه مستقر و در همه زمینه ها کمک کننده باشد.
حجت الاسلام عباس اسماعیل زاده با اشاره به ظرفیت های گردشگری راین بیان کرد: راین به معین های اقتصادی متعددی نیاز دارد.

ظرفیت های کشاورزی راین

رییس جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های این منطقه کشت گیاهان دارویی است، افزود: ساماندهی دام های پربازده در این منطقه خیلی خوب جواب می دهد، همچنین احداث یک سردخانه کشاورزی در این منطقه به دلیل همجواری با جیرفت دارای اهمیت است.
داود بیگلری با اشاره به اینکه در بحث صنایع تبدیلی ظرفیت های خوبی در این منطقه وجود دارد، ادامه داد: با تمام توان در منطقه راین در خدمت جهادگران عرصه تولید و کشاورزی هستیم.

به گزارش ایرنا استاندار کرمان امروز در جریان سفر یک روز به بخش راین بعد از ادای احترام به شهدای این شهر، از یک کارخانه آب معدنی و نیز کارخانه گیاهان دارویی و تولید اسانس بازدید کرد و ضمن افتتاح خطوط تولید در این کارخانه‌ها از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha