۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85269848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در خواف خراسان رضوی افتتاح شد+فیلم

مشهد- ایرنا- دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان مرزی "خواف" استان خراسان رضوی روز پنجشنبه با حضور امام جمعه، فرماندار شماری از مسوولان محلی خواف و رییس ایرنا در استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین افتتاح دفتر ایرنا در خواف، که با هدف گسترش تور خبری خبرگزاری رسمی کشور و پوشش اخبار و رویدادهای این قطب مهم معدنی شرق کشور صورت گرفته است، با استقبال مسوولان محلی، علمای شیعه و سنی، مردم و رسانه های محلی شهرستان مواجه شد.

در آیین گشایش و آغاز به کار دفتر ایرنا در خواف که با پشتیبانی و کمک مسوولان این شهرستان محقق شده است، برنامه های مختلفی اجرا شد و از جمله یک گروه موسیقی مقامی به اجرای زنده پرداخت.

یکی از فعالان رسانه ای شهرستان مرزی خواف در این آیین به عنوان سرپرست دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در این شهرستان معرفی شد.

هم اکنون علاوه بر خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی در مشهد، شهرستان های سبزوار، تربت حیدریه، گناباد و تایباد نیز دارای دفاتر شهرستانی هستند که با افتتاح دفتر خواف، شمار دفاتر شهرستانی ایرنا در این استان به پنج مورد رسیده است.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌ آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

خط ریلی خواف - هرات از طرحهای بسیار مهم ملی و بین المللی است که موجب افزایش ارزآوری اقتصادی و نقل و انتقال ارزان و به صرفه کالا و خدمات بین ۲ کشور ایران و افغانستان می شود و علاوه بر ثبات امنیت و معیشت در منطقه، در افزایش اشتغال نقش بسزایی دارد.

این خط ریلی نقش مهمی در توسعه حمل و نقل کالا و پیوند دالان ریلی شمال به جنوب دارد و امکان اتصال و ترانزیت کالا از افغانستان از طریق حمل و نقل ریلی تا آبهای آزاد را دارد که در آینده نزدیک با تکمیل خط ریلی چابهار - زاهدان - مشهد تا دریای عمان امتداد می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha