دادگستری اردبیل رتبه نخست کشوری کاهش جمعیت کیفری را کسب کرد

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: این اداره کل در ارزیابی کاهش جمعیت کیفری در ۲۴ ماه اخیر به صورت متوالی موفق به اخذ رتبه نخست کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز چهارشنبه در جلسه شورای قضایی استان اظهار کرد: کسب بخشی از این موفقیت مرهون اقدامات خداپسندانه خیرین است که توانسته‌اند با بذل و بخشش و اهدای کمک‌های مومنانه خود به ستاد دیه استان از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: همچنین در رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف ، ۴۶ درصد پرونده‌های دادگستری استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی ابلاغ الکترونیکی بیش از ۹۷ درصد اوراق قضایی ، رتبه دوم کشوری دادسرا از نظر نرخ رسیدگی ، رتبه دوم کشوری توسط دادگاه انقلاب و کیفری یک از نظر کاهش زمان رسیدگی ، رسیدگی به پرونده‌های رسوبی و مسن ، اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان و اقدمات شاخص انجمن حمایت زندانیان و ستاد مردمی دیه استان در آزادسازی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد را از اقدامات و توفیقات دادگستری کل اردبیل ذکر کرد.

وی افزود: علاوه بر این با اقدامات هماهنگ و همکاری صورت گرفته در شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری ، برای ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی و حریم رودخانه‌های این استان سند تک صادر شده است.

غلامعلی محمدی ، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این جلسه گفت: اردبیل از استان‌های پیشرو و مبدع در تحقق سیاست‌های کلان و ماموریت‌های قوه قضائیه به‌ویژه در امور مربوط به زندان است.

وی با اشاره به وظایف زندان در اصلاح و باز اجتماعی کردن مددجویان افزود: زندانی شدن یک فرد، بستری آسیب‌زا برای زندانی و خانواده اوست و هر چند برخورد با هنجارشکنان و خاطیان بر اساس قوانین بدون مسامحه صورت می‌گیرد اما در جرایم مالی و غیرعمد باید با استفاده از مجازات جایگزین حبس برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اقدام شود.

سمن‌ها در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضائیه نام‌نویسی کنند

جهانگیر جوانمرد ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی و بکارگیری نهادهای مردمی در این اداره کل ، بهره‌مندی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم را لازم دانست و بر نام‌نویسی سمن‌ها در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضائیه و اخذ کد شناسه حقوقی برای بهره‌برداری از گزارش‌ها و فعالیت آنها در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha