۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85261803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ایران و عراق درباره فلسطین رایزنی کردند

۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷
کد خبر: 85261803
ایران و عراق درباره فلسطین رایزنی کردند

بغداد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با «فواد حسین» وزیر امور خارجه این کشور درباره تلاش های دیپلماتیک به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین رایزنی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه عراق، «فواد حسین» وزیر امور خارجه این کشور امروز میزبان «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بود.

در این دیدار که در ساختمان وزارت امور خارجه عراق برگزار شد، اتفاقات اخیر در نوار غزه و بمباران متوالی نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فواد حسین بر موضع قاطع و حمایتی عراق در قبال مساله فلسطین تاکید کرد.

دو طرف درباره اهمیت نشست فوری وزرای سازمان همکاری اسلامی که فردا (چهارشنبه) در جده و همچنین نشست اضطراری رهبران کشورهای عربی و منطقه که در روز شنبه آینده در قاهره به منظور بحث و تبادل نظر درباره حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و ساکنان غزه و بررسی ابعاد آن و لزوم حمایت از تلاش های بین المللی برای برقراری آتش بس و جلوگیری مهاجرت اجباری فلسطینیان از غزه و باز کردن گذرگاه‌های امن به منظور ارسال کمک های بشردوستانه برگزار خواهد شد، گفت و گو کردند.

در این دیدار « محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران نیز از مواضع عراق در حمایت از فلسطین و مردم آن و نقش محوری بغداد در تحقق صلح و ثبات و صلح از طریق توجه به مسائل منطقه ای و بین المللی قدردانی کرد.

مردم، مسوولان و سیاستمداران و شخصیت‌های عراقی از جمله «نوری المالکی» رئیس «ائتلاف دولت قانون» عراق، شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل نجبا، «سید عمار حکیم» رئیس «جریان حکمت ملی» و «ائتلاف عراقیون» و رهبران گروه‌های مقاومت اسلامی تاکنون بارها در مناسبت‌های مختلف ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با این رژیم را محکوم و آن را خیانت به آرمان‌های فلسطین و ملت‌های مسلمان دانسته و تاکید کرده‌اند که عراق از مقاومت فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست حمایت می کند.

در اثر بمباران های مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه و کرانه باختری که از شنبه گذشته (۱۵ مهر ماه) آغاز شده است ۲ هزار و ۸۳۷ نفر فلسطینی شهید و ۱۲ هزار نفر نیز مجروح شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha