اولین قرارداد کنسرسیوم حمل و نقل کالای بندر امام(ره) منعقد شد

اهواز - ایرنا - رئیس هیات مدیره کنسرسیوم شرکت‌های حمل و نقل کالای بندر امام خمینی(ره) از انعقاد نخستین قرارداد با شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای جابجایی ۱.۵ میلیون تن نهاده‌های دامی از این بندر خبر داد.

شاپور زارع ممبینی سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کنسرسیوم حمل و نقل کالای استان به عنوان نخستین کنسرسیوم حمل و نقل کالای کشور با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان قرارداد یاد شده را با شرکت پشتیبانی امور دام کشور امضا کرد.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این قرارداد یک‌ساله است، افزود: درصورت تامین بار از سوی صاحبان کالا، این میزان نهاده در مدت زمان کمتری جابجا خواهد شد.

زارع ممبینی ادامه داد: آبان ماه سال گذشته به منظور افزایش بهره‌وری ناوگان استان و ظرفیت حمل و نقل کالا، تسریع در فرایند حمل کالا، هم‌افزایی در رونق کسب و کار شرکت‌های حمل و نقل و ارائه خدمات بهتر به صاحبان کالا، نخستین مجوز فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل کالای کشور در استان خوزستان با همراهی مدیران استانی و ستادی راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر شد.

رئیس هیات مدیره کنسرسیوم شرکت‌های حمل و نقل کالای بندرامام خمینی(ره) گفت: در این کنسرسیوم بیش از ۸۰ شرکت حمل و نقل کالا در بندر امام(ره) و استان بوشهر (شهرستان عسلویه) مشارکت و همکاری دارند.

وی از مزایای انعقاد قرارداد کنسرسیوم حمل و نقل کالا با صاحبان کالا، به هم‌افزایی بیشتر بین شرکت ‌های حمل و نقل، ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه کالا، مشارکت حداکثری در حوزه حمل و نقل و ثابت نگه داشتن قیمت تمام شده کالا اشاره کرد.

زارع ممبینی ابراز امیدواری کرد: سایر شرکت‌ها نیز به منظور شفافیت و ارائه خدمات بهتر طبق مصوبات و تصمیم گیری‌های سطح کلان کشور با این کنسرسیوم عقد قرارداد کنند.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر از بزرگترین بنادر فعال ایران است.

این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر ساختار حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha