حدود سه هزار کارگر خراسان‌شمالی آموزش های پیشگیری از اعتیاد فرا گرفتند

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۸۳۲ کارگر واحدهای تولیدی و صنعتی استان در کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

ابوالحسن نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کارگاه های آموزشی با موضوع مضرات مصرف الکل و مواد مخدر، پیشگیری از خشونت، سلامت روان، سبک زندگی سالم، مراقبت‌های اجتماعی و مهارت های زندگی برگزار شده است.

به گفته وی؛ در ۶ ماهه نخست پارسال یکهزار و ۵۰۰ نفر از کارگران واحدهای صنعتی استان آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفته بودند.

نجفی با بیان اینکه اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کارگری نیازمند همکاری تمامی نهادهای مرتبط است، گفت: خسارات ناشی‌ از اعتیاد در محیط کار منجر به کاهش بهره‌وری و تولید می شود به گونه ای که با برگزاری کارگاه های آموزشی و آگاه سازی می توان از بسیاری آسیب ها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به پایین بودن میزان شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان خراسان شمالی، بیان کرد: میانگین شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان استان ۱.۷ درصد و این رقم در کشور ۲.۱ درصد است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۱۰ هزار دانش آموز استان در قالب طرح "یاری گران زندگی" و دیگر اقدامات فرهنگی آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند.

به گفته نجفی؛ طرح یاریگران زندگی بر اجتماعی شدن و ارتقای مهارت‌هایی نظیر مهارت حل مساله، نه گفتن به تعارف مواد مخدر، جرات ورزی، برقراری ارتباط، شناسایی قابلیت‌های آموزش و پرورش و معرفی الگوهای مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید می‌کند.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha