محیط زیست مهاباد: شکار پرندگان در سواحل جنوبی دریاچه ارومیه ممنوع است

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در این فصل برخی افراد سودجو در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه اقدام به شکار پرندگان به‌ویژه شاهین‌سانان می کنند که با این افراد برخورد جدی خواهد شد.

فاروق سلیمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی شکارچیان غیرمجاز در این فصل با ساختن مکان های شبیه به کوخه و تله ‌گذاری اقدام به شکار و زنده‌گیری پرندگان از جمله شاهین‌سانان مانند دلیجه، بالابان و بحری می کنند.

وی اضافه کرد: در این فصل این پرندگان شکاری به منظور تغذیه به تالاب های پارک جنوبی دریاچه ارومیه از جمله تالاب گروس مهاباد مهاجرت می کنند و افراد سودجو و غیربومی از استان های جنوبی برای شکار این پرندگان به این منطقه می آیند و برخی افراد محلی نیز با آنان همکاری می‌کنند.

محیط زیست مهاباد: شکار پرندگان در سواحل جنوبی دریاچه ارومیه ممنوع است

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در این مدت گشت و نظارت ماموران یگان حفاظت این اداره و به همراه نیروی انتظامی در این مناطق افزایش پیدا می کند و با این شکارچیان برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.

وی از دوستداران محیط زیست و اهالی روستاهای حاشیه تالاب های این شهرستان خواست در صورت مشاهده این شکارچیان با شماره تلفن گویای ۱۵۰۴ تماس گرفته و ماموران یگان حفاظت این اداره را مطلع سازند.

به گزارش ایرنا، تالاب‌های آذربایجان‌غربی هم به دلیل امنیت و شرایطی زیستی مناسبی که برای پرندگان دارد، استراحتگاه بسیار مناسبی برای انواع پرندگان مهاجری است که همه ساله در مسیر پرواز خود وارد آنها می‌شوند.

آذربایجان غربی در کریدور مهاجرتی هزاران بال پرنده در طول سال قرار گرفته‌است؛ سالانه دسته های مختلفی از انواع درناها، فلامینگوها، آنقوتها و صدها گونه دیگر از انواع اردک سانان و غاز سانان در تالابهای استان و در کنار بیش از۳۰ تالاب و زیستگاههای آبی و ساحلی فرود می‌آیند تا به زمستان گذرانی بپردازند.

این نقطه از کشور دارای اقلیم‌های متفاوتی بوده و این تنوع اقلیمی موجب شده تا گونه های متنوعی از پوشش گیاهی و جانوری در این استان وجود داشته باشد.

وجود ۵۴ گونه پستاندار، ۵۹ گونه خزنده و دوزیست، ۲۶ گونه ماهی، نشان از تنوع گونه های مختلف زیستی در حیات وحش استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha