۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85261084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازداشت ده‌ها نفر در برابر کاخ سفید در حین اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی + فیلم

تهران– ایرنا– نیروهای امنیتی کاخ سفید ده‌ها نفر را که با شعار «نسل کشی در غزه را متوقف کنید» به حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه دست به اعتراض زده بودند، بازداشت کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، شبکه خبری آمریکایی «ای بی سی نیوز» (abcnews) با انتشار این خبر افزود صدها نفر روز دوشنبه (روز گذشته به وقت محلی) در اعتراض به اقدام رژیم صهیونیستی در غزه و با حمل پلاکارد و سردادن شعارهایی در حمایت از بر برقراری آتش بس و توقف نسل کشی در غزه در برابر کاخ سفید دست به تجمع زدند.

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش داد: نیروهای امنیتی کاخ سفید بیش از ۳۰ نفر از معترضان را به بهانه عبور از موانع ایجاد شده در محیط پیرامون کاخ سفید، بازداشت کردند. مقامات امنیتی کاخ سفید و پلیس شهر واشنگتن دی.سی تاکنون مشخصات افراد بازداشت شده را اعلام نکرده اند.

بازداشت ده‌ها نفر در برابر کاخ سفید در حین اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی + فیلم

تارنمای این شبکه خبری آمریکایی نوشت: این اعتراض توسط دو گروه یهودی آمریکایی یکی تحت نام «اگر اکنون نه» (IfNotNow)، متشکل از گروهی از کنشگران یهودی آمریکایی که مخالف اشغال کرانه باختری و غزه توسط رژیم صهیونیستی هستند، و دیگری «صدای یهودیان برای صلح» (JVP) سازمان دهی شده بود. مسیر معترضان از میدان «فراگوت» (Farragut Square) واقع در واشنگتن دی.سی به سمت کاخ سفید بود و معترضان شعار نوشته هایی با عناوین «یهودیان می‌گویند، هم اکنون آتش بس » و «نسل کشی در غزه را متوقف کنید» با خود حمل می کردند.

بازداشت ده‌ها نفر در برابر کاخ سفید در حین اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی + فیلم

چند تن از معترضان یهودی که در این تظاهرات شرکت داشتند با اشاره به اینکه از شهر نیویورک برای شرکت دراین تظاهرات آمده اند به ای‌بی‌سی نیوز گفتند که مدیریت و مواجهه جو بایدن با این بحران «شرم آور» و «فاجعه بار» بوده و همچنین کابینه محافظه کار رژیم صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و گسترده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به یازدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده به بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه پرداخته است. بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، تاکنون ۲۸۳۷ نفر شهید و حدود ۱۲ هزار نفر درگیر زخمی شده اند.

در حالی که سران بسیاری از کشورهای اروپایی همچون آلمان، انگلیس و فرانسه در کنار آمریکا تمام قد از اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت کرده اند، در مقابل مردم این کشورها بر خلاف مقامات کشورهای خود در کنار مردم جهان از مردم فلسطین حمایت کرده و جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha