۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85261000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هزاران حامی فلسطین در جنوب فیلیپین راهپیمایی کردند

تهران- ایرنا- هزاران نفر در جنوب فیلیپین در اعتراض به بمباران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری استریتس تایمز، شرکت کنندگان پرچم های فلسطین را به اهتزاز در می آوردند و برخی صورتهای خود را با رنگ های پرچم فلسطین رنگ آمیزی کرده بودند.

برگزارکنندگان این راهپیمایی، خواستار توقف عملیات نظامی اسرائیل شدند و از آمریکا و سازمان ملل خواستند در درگیری بی طرف بمانند.

این راهپیمایی صلح آمیر به مدت چهار ساعت بطول انجامید و در یک پارک عمومی در کوتاباتو، شهری با بیش از ۲۰۰ هزار مسلمان برگزار شد.

پلیس کوتاباتو تعداد افراد شرکت کننده در این راهپیمایی را حدود ۲۵۰۰۰ نفر اعلام کرده است.

تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهایی با مضمون «فلسطین آزاد» در دست داشتند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بیگناه و غیرمسلح این منطقه بیش از ۱۰ روز می‌گذرد.

رژیم کودک کش در این مدت علاوه بر موشک‌باران و بمباران مداوم با محاصره کامل غزه، آب و برق را نیز قطع کرده‌است؛ اقدامی ضدبشری که منجر به تعطیلی کار بیمارستان‌ها شده‌است.

همچنین ارتش اشغالگر صهیونیستی در حملات خود بسیاری از تاسیسات غیرنظامی از قبیل بیمارستان، مسجد و خانه‌های مسکونی را در نوار غزه هدف قرار داده‌است به طوری که به چند روز پیش سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» در گفت‌وگو با «الجزیره» اعلام کرد که از زمان شروع بمباران اسرائیل، بیش از ۷۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها حاکی از آن است که تا کنون بیش از ۲۳۰۰ فلسطینی شهید بیش از ۱۰ هزار نفر مجروح شده‌اند که نیمی از آنان زنان و کودکان هستند.

همزمان با تداوم حملات ددمنشانه رژیم موقت صهیونیستی در نوار غزه و تلاش این رژیم برای جلوگیری از انتشار اخبار این جنایات به جهانیان، آمار جدیدی از کشتار خبرنگاران به‌دست اشغالگران منتشر شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha