۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۷
کد خبر: 85260778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترودو: ارسال کمک‌های فوری برای مردم غزه حیاتی است

تهران- ایرنا- جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا گفت که ارسال کمک‌های فوری برای مردم غزه حیاتی است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، کانادا درخواست‌های خود را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌های تحت محاصره در نوار غزه افزایش داده است.

ترودو نخست‌وزیر کانادا با تاکید بر رعایت حقوق خبرنگاران و پزشکان حاضر در نوار غزه، تاکید کرد: مردم کانادا و سراسر جهان باید در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی، ثابت قدم باشند.

ملانی جولی وزیر خارجه دولت کانادا نیز پیشتر خواستار ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه شده بود.

جولی به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی کانادا گفت: باید آب، غذا و سوخت وارد غزه شود زیرا بدون دسترسی به این نیازهای اولیه، مردم نوار غزه در حال حاضر شرایط بسیار سختی را سپری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، با ورود عملیات طوفان الاقصی به دهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم‌نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۲ هزار و ۸۰۸ فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌اند و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha