گذراندن دوره‌های آموزشی، تنها راه فعالیت مشاوران املاک در مازندران

ساری-ایرنا- معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی "ضوابط و قوانین در حوزه ثبت و اسناد" از اجرای این طرح برای مشاوران املاک استان خبر داد و گفت:‌ ادامه فعالیت و تمدید مجوز شاغلان این واحدهای صنفی منوط به گذراندن این آزمون ها و کسب امتیاز قبولی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌حجت الاسلام سید مرتضی موسوی روز دوشنبه در نشست خبری در ساری افزود: مشاوران املاکی که اکنون در حال فعالیت هستند برای تمدید مجوز و پروانه فعالیت خود باید این دوره های آموزشی تخصصی دادگستری را سپری کنند.

وی ادامه داد:‌ همچنین افرادی که قرار است به جمع مشاوران املاک استان اضافه شوند، پیش از آغاز فعالیت باید دوره های آموزشی مورد نظر را با موفقیت طی کنند و براساس دوره های آموزشی، مشاوران املاک سطح بندی می شوند.

به گفته معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران، ۳۵ تا ۴۰ درصد پرونده های قضایی دادسراها و دادگاههای استان مربوط به موضوع املاک است که شامل موارد چون "تصرف عدوانی و خلع ید" می شود.

وی، علت فراوانی پرونده های مربوط املاک را مسافرخیز بودن، دسترسی به پایتخت، تنوع جغرافیایی کوه و دریا و درخواست برای داشتن ملک در مازندران برشمرد و گفت : به همین دلیل افراد شیاد و کلاهبردار بومی و غیربومی در حوزه خرید و فروش املاک و اراضی ورود کرده اند که تخلفات نیز دراین زمینه صورت می گیرد.

گذراندن دوره‌های آموزشی، تنها راه فعالیت مشاوران املاک در مازندران

حجت الاسلام موسوی گفت: به همین منظور ساماندهی حوزه املاک در دستور کار دادگستری مازندران قرار گرفته و در صورت اینکه مشاوران املاک گواهینامه دوره های آموزشی تخصصی در این زمینه را ندارند به دادستان های این اجازه داده شد تا این واحدهای صنفی را پلمب کنند.

براساس آمارهای استخراجی از داده‌های مرکز آمار ایران و همچنین سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور، تعداد مشاوران املاک کشور بیش از ۱۶۰ هزار واحد است. از این تعداد، ۲۵ هزار و ۵۵۴ واحد در تهران قرار دارد و مازندران با ۱۵ هزار و ۶۲۴ واحد مشاور املاک از این حیث رتبه دوم کشور بعد از تهران را در اختیار دارد.

وی در ادامه از اجرای طرح شناسایی واحدهای صنفی و بافت های قدیمی در مجاورت مدارس مازندران که مبادرات به عرضه و توزیع مواد مخدر می کنند خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه اعتیاد به مواد مخدر در نسل جوان استان دیده می شود و برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی همزمان با بازگشایی مدارس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش این طرح در حال اجرا است و تمامی واحدهای صنفی و بافت قدیم که در مجاورت مدارس قرار دارند، شناسایی شدند.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران افزود:‌ برای این منظور با تشکیل پلیس مدرسه با استفاده از ظرفیت بسیج و نیروی انتظامی و همکاری مدیران و مشاوران مدارس نسبت به شناسایی این موارد اقدام و واحدهاصنفی و منازل متخلف پلمب می شوند.

وی همچنین از حضور جمعی از قضات استان در مدارس برای آموزش و آگاهی حقوق و قوانین پیرامون آسیب های اجتماعی خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha