۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85260048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت خراسان‌شمالی بیش از ۲ برابر شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت استان بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری به پنج هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲ برابر افزایش را نشان می دهند.

حسین حاجی بگلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیمه نخست پارسال میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت خراسان شمالی ۲ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال ثبت شده بود.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ پروانه بهره برداری در بخش صنعت استان با اشتغالزایی ۳۳۹ نفر صادر شد.

حاجی بگلو با اشاره به صدور ۲۷۳ فقره جواز تاسیس در بخش صنعت خراسان شمالی، یادآور شد: میزان سرمایه گذاری در این واحدهای صنعتی ۶۹ میلیارد و ۹۹۴ هزار ریال است که با بهره برداری از آن برای چهار هزار و ۳۷۴ نفر شغل ایجاد می شود.

وی در خصوص تولید در واحدهای بزرگ صنعتی خراسان شمالی نیز گفت: نیمه نخست امسال بیش از ۱۱۷ هزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا در شرکت آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم تولید شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در این مدت ۸۸۵ هزار و ۵۸۴ تن سیمان در شرکت سیمان بجنورد و بیش از ۱۸ هزار و ۹۰ تن شمش آلومینیوم در شرکت آلومینای ایران تولید شد.

حاجی بگلو گفت: میزان تولید فولاد در مجتمع صنعتی اسفراین ۲۲ هزار و ۵۴۷ تن و در شرکت لوله گستر اسفراین نیز ۹ هزار و ۱۶۷ تن گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۱۳ هزار و ۵۹۶ تٌن انواع محصول شامل اوره، آمونیاک و کریستال ملامین نیز در پتروشیمی خراسان تولید شد.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha