توسعه گردشگری ایران و ازبکستان محور مذاکرات ضرغامی در تاشکند و سمرقند است+ فیلم

تهران- ایرنا- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به پیوندهای فرهنگی تاریخی ایران و ازبکستان، دیدار وزیران گردشگری دو کشور فرصت مغتنمی برای بررسی راه‌های توسعه روابط گردشگری دو ملت خواهد بود.

علی‌اصغر شالبافیان که به تاشکند پایتخت ازبکستان سفر کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایرنا، اظهار داشت: به منظور شرکت در بیست‌وپنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به همراه وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی (سیدعزت‌الله ضرغامی) به ازبکستان سفر کردیم، همزمان با این اجلاس که در شهر سمرقند برگزار می‌شود، یکصدونوزدهمین و یکصدوبیستمین نشست شورای اجرایی این سازمان برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی افزود: در این دوره از نشست‌ها رویداد برترین روستاهای جهانی گردشگری برگزار و همچنین در خلال این نشست‌های رسمی، دیدارهای رسمی دو و چند جانبه در سطح وزیران گردشگری کشورهای عضو انجام خواهد شد و راه‌های توسعه همکاری‌ها در حوزه گردشگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شالبافیان تصریح کرد: با توجه به پیوندهای فرهنگی تاریخی ایران و ازبکستان، این سفر و دیدار وزیران گردشگری فرصت مغتنمی برای بررسی راه‌های توسعه روابط گردشگری میان دو کشور خواهد بود.

بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha