دیپلمات‌های روسیه و مصر درباره درگیری مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند

تهران- ایرنا- میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا در دیدار با ناضح النجاری سفیر مصر در مسکو بر حل بحران خاورمیانه و آتش‌بس فوری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه جمعه در بیانیه‌ای با اعلام اینکه این دیدار به ابتکار طرف مصری انجام شد، افزود: رایزنی طرفین بر حل مسائل خاورمیانه خصوصا تنش شدید میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تمرکز داشت.

این بیانیه افزود: لزوم آتش‌بس فوری و ایجاد روند مذاکره میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها مطابق عرف و حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های جاری سازمان ملل و شورای امنیت از جمله مواردی بود که مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

بوگدانوف روز دوشنبه نیز به درخواست عبدالحافظ نوفل سفیر دولت فلسطین در مسکو، در مورد وضعیت درگیری میان فلسطین و اسرائیل گفت‌وگو کرد.

پیش از این، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با اعلام اینکه روسیه با نگرانی افزایش ابعاد درگیری فلسطین و اسرائیل را دنبال می‌کند، ادامه این روند را خطرناک ارزیابی کرد و گفت: وضعیت باید هر چه زودتر به سمت مسیری صلح‌آمیز بازگردد.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه روسیه با مقامات فلسطینی در تماس است و بسیاری از مردم روس در این کشور زندگی می‌کنند، افزود: در حالی که هیچ اطلاعاتی درباره مجروحان روس وجود ندارد اما دیپلمات‌های روسی در اسرائیل تلاش‌های بسیار جدی انجام می‌دهند و شبانه‌روزی کار می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha