فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد عدالت در انتخاب معتمدین انتخابات را مد نظر قرار دهند

یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرمانداران شهرستان های ۹گانه استان نهایت عدالت را در انتخاب معتمدین داشته باشند.

سید جواد هاشمی مهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هنوز معتمدین و یا هیات اجرایی استان برای انتخابات مشخص نشده اند.

وی افزود: اکنون معتمدین از سوی فرمانداران استان مشخص و به هیات نظارت‌ انتخابات معرفی شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هیات نظارت صلاحیت آنها را بررسی و قرار است نتیجه را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: بعد از اعلام نهایی هیات نظارت بحث انتخاب معتمدین هیات اجرایی شروع می شود.

البته برخی نامزدهای انتخاباتی عنوان کرده اند که این انتخاب ها یک طرفه بوده، در صورتی که چنین چیزی نیست.

هاشمی مهر ادامه داد: شاید دلیل آن کوچک و محدود بودن محیط استان است و همه هم انتظاراتی دارند.این در حالی است که اقای استاندار و مجموعه دست اندرکاران تاکید دارند که فرمانداران نهایت عدالت را در انتخاب معتمدین داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: چنانچه برخی ها به حاشیه ها دامن نزنند، هیات اجرایی مقبول همه افرادی که در عرصه انتخابات اند، به زودی انتخاب خواهند شد و تلاش داریم همه نگرانی ها رفع شود.

وی اضافه کرد: همه انتظار دارند در میان هیات اجرایی معتمدین نیرو داشته باشند اما به دلیل کثرت نامزدها چنین چیزی امکان پذیر نیست. در بویراحمد ۱۵۴، کهگیلویه ۱۵۰ و گچساران ۹۷ کاندید وجود دارد و معتمدین تنها ۳۰ نفر هستند.

وی بیان کرد: در تمام ادوار مسئولیتم با خدای خود عهد بستم فقط حق را انجام بدهم و خدای خود را شاکرم که هر جایی مسئولیت داشته ام بدون ملاحظات سیاسی و دسته بندی ها کار ها را انجام دادم.اکنون این اطمینان را به مردم استان می دهم که همه تلاش خود را انجام خواهم داد تا انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: چنانچه جایی احساس کردم خدشه ای به رای مردم قرار است وارد شود تصمیم قانونی خواهم گرفت. بنابراین مردم نگران نباشند.

هاشمی مهر عنوان کرد: امسال تعداد کاندیدها زیاد و توقعات هم زیاد است در حالی که نباید اینگونه باشد.اجازه تضییع حقوق کاندید ها را نخواهیم داد.

وی ابراز کرد: امروز آخرین روز مکاتبات فرمانداران با هیات نظارت است. استاندار استان روزی سه چهار بار در مورد انتخاب معتمدین با بنده تماس دارد و حساسیت ویژه ای روی این موضوع دارند تا حق کسی ضایع نشود.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سال ۹۸ برگزار شد میزان مشارکت مردم استان ۷۱ درصد و انتخابات سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری مشارکت ۷۰ درصد بود.

وی ادامه داد: شور و هیجانی که میان مردم وجود دارد موید این موضوع است که انتخابات پایان سال جاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

به گزارش ایرنا، تعداد ۴۰۱ داوطلب کرسی مجلس دوازدهم در سه حوزه انتخابیه این استان نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۲۰ نفر خانم و بقیه آقا هستند.

این تعداد ۱۵۴ نفر در بویراحمد، ۹۷ نفر در گچساران و باشت و ۱۵۰ نفر در کهگیلویه نام نویسی کرده‌اند

از نظر سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۷۴ نفر، بین ۳۵ تا ۴۰ سال ۱۰۹ نفر، بین ۴۰ تا ۴۵ سال ۸۶ نفر، بین ۴۵ تا ۵۰ سال ۳۶ نفر، بین ۵۰ تا ۵۵ سال ۴۷ نفر، بین ۵۵ تا ۶۰ سال ۲۵ نفر، بین ۶۰ تا ۶۵ سال هفت نفر، بین ۶۵ تا ۷۰ سال پنج نفر و بین ۷۰ تا ۷۵ سال دو نفر ثبت نام کرده‌اند

از این تعداد ۹۵ نفر ایثارگر، پنج نفر مشمول ماده ۲۹، پنج نفر مشمول ماده پنج، مدرک تحصیلی کاردانی سه نفر، کارشناسی ۴۹ نفر، کارشناسی ارشد ۲۷۷ نفر، دکتری ۵۰ نفر و تحصیلات حوزوی ۲۲ نفر هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha