۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به دانش بنیان های کشور پرداخت شد

کرج - ایرنا- رییس و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اعلام کرد: ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون برای توسعه تولید دانش بنیان های کشور پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا،" محمدصادق خیاطیان یزدی" روز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر در استان البرز افزود: پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برسد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۷ نوع خدمت به شرکت های دانش بنیان کشور ارائه می دهد که بخشی از آن در قالب تسهیلات مالی پیش بینی شده است.

 رییس و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: شرکت های دانش بنیانی که بتوانند افزون بر توسعه تولید ، اشتغالزایی مناسب داشته باشند از حمایت مالی ویژه برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد: بخشی از حمایت های این صندوق به شرکت های دانش بنیان صادرات محور اختصاص یافته تا بتوانند در عرصه رقابت بازارهای بین المللی بدرخشند.

خیاطیان یزدی افزود: توسعه خطوط تولید و افزایش ظرفیت های مختلف شرکت های دانش بنیان نیز از حمایت همه جانبه صندوق نوآوری و شکوفایی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز کشور به کمک دانش بنیان ها توانسته از سد تحریم ها عبور کند و در بسیاری از بخش ها به خودکفایی برسد، گفت: فعالیت شرکت های دانش بنیان موجب شده تا کشورمان افزون برتامین نیازهای داخلی در عرصه بازارهای بین المللی حضور فعال داشته باشد.

رییس و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اظهار کرد: این صندوق نیز بسته حمایتی ویژه برای شرکت های دانش بنیان ممتاز در سه بخش تولید ، اشتغال و صادرات اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: امروز فعالیت شرکت های دانش بنیان موجب شده تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود و بر همین اساس تقویت این شرکت ها از اولویت ها است.

خیاطیان یزدی با اشاره به ظرفیت های بالای منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت : در زمان حاضر حدود ۳۵ شرکت دانش بنیان با فناوری بالا در این منطقه فعالیت دارند که بر اهمیت اقتصادی و تولیدی منطقه ویژه اقتصادی پیام افزوده است.

مدیرعامل صندوق نوآوری: ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به دانش بنیان های کشور پرداخت شد

رییس و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اظهار کرد: مقرر شد تا صندوق تخصصی نوآوری و شکوفایی در منطقه ویژه اقتصادی پیام تشکیل و راه اندازی شود.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی کشور است که اکنون در مجموع ۳۰۰ شرکت تولیدی در این منطقه فعالیت دارند.

مدیرعامل صندوق نوآوری: ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به دانش بنیان های کشور پرداخت شد

همچنین فرودگاه بین المللی پیام در ۲ بخش باری "کارگو" و " مسافری " فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha