سامانه بارشی از  سه‌شنبه وارد آذربایجان‌غربی می‌شود

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی جدیدی از روز سه‌شنبه هفته جاری وارد استان شده و تا روز چهارشنبه بارش باران را موجب خواهد شد.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی و با توجه به عبور امواجی ناپایدار از تراز میانی جو و افزایش گرادیان فشاری در منطقه بارش‌های متناوب باران همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: وزش باد از روز دوشنبه استان را فرا می‌گیرد و سرعت آن نیز تا ۸۰ کیلومتر برساعت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: احتمال جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر عمومی و بارش تگرگ نیز در این مدت زمان وجود دارد ولی تغییرات دمایی چندانی پیش بینی نشده‌است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است شهروندان از تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل ها تا پایان هفته و پایان فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: خوی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته شد

سامانه بارشی از  سه‌شنبه وارد آذربایجان‌غربی می‌شود

صابری افزود: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید در استان توصیه می‌شود تا بنرها و سازه‌های تبلیغاتی نیز تا حد امکان محکم سازی شود.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارشی در استان ثبت نشده است، اظهار کرد: در این مدت، شهرستان بوکان و پیرانشهر با دمای مثبت ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرستان اشنویه با مثبت چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر استان بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha