پوستر جشنواره ملی لالایی‌خوانی در تربت‌حیدریه رونمایی شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- پوستر جشنواره ملی لالایی‌خوانی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه در این نشست گفت:جشنواره ملی لالایی‌خوانی در روزهای ۱۹ تا ۲۱ مهرماه جاری به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد سلامی شهرستان تربت‌حیدریه برگزار می‌شود.

امیر قربانی افزود:قرار است ۱۰۰ بانوی هنرمند در قالب ۲۵ گروه از ۹ استان کشور، هنر خود در زمینه لالایی و آواهای محلی را در معرض قضاوت داوران و نیز مردم علاقه‌مند قرار دهند.

وی ادامه داد:تمام عوامل اجرایی و حتی داوران این جشنواره از بانوان هستند و مردان هیچ نقشی در برگزاری آن ندارند.

امام جمعه تربت‌حیدریه نیز ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این جشنواره گفت: این حرکت فرهنگی گویای ارج‌گزاری به مقام و منزلت زن در ایران است و شایسته است سایر دستگاه‌ها نیز در برپایی هر چه بهتر این رویداد فرهنگی همکاری و تشریک مساعی کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اما باید این نکته مهم را از یاد نبرد که شهرستان تربت‌حیدریه معروف به شهر پیشتاز انقلاب اسلامی و خطه هزار شهید است پس نباید به شکلی رفتار شود که به باورهای دینی و اعتقادی مردم بی‌حرمتی صورت گیرد.

در ادامه این نشست، مسوول بسیج دانش‌آموزی سپاه ناحیه تربت‌حیدریه از برپایی لیگ جهاد تبیین طی آبان ماه امسال در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا قدیرپور افزود: این لیگ به صورت استانی برنامه ریزی شده است و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی آن را در این منطقه برگزار می‌کند.

وی با بیان این که موضوع این لیگ تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و عفاف و حجاب است ادامه داد: هدف از برپایی این لیگ تقویت شور و شعور انقلابی دانش‌آموزان است و گروه سنی شرکت‌کنندگان در آن نیز بین ۱۲ تا ۱۸ سال است.

علی‌اکبر کی‌پور معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه هم در این نشست گفت: هر چند ماهیت برپایی لیگ جهاد تبیین بسیار خوب و در شرایط کنونی ارزشمند است، اما ضرورت دارد در انتخاب مربیان، معلمان و کسانی که قرار است راهنمایی شرکت کنندگان را بر عهده داشته‌باشند دقت شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha