محدودیتی برای صدور پروانه کسب در شهرستان شهرکرد وجود ندارد

شهرکرد- ایرنا- رییس اتاق اصناف شهرکرد با اشاره به برنامه‌های این اتاق گفت: هم‌اینک هیچ‌گونه محدودیتی برای صدور پروانه کسب در شهرستان شهرکرد وجود ندارد.

محمود حبیبیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: اتاق اصناف شهرکرد هم‌اینک برای صدور پروانه فعالیت در صنف‌های مختلف هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و پروانه‌های متقاضیان واجد شرایط را در کمتر از یک هفته صادر می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون ۸۰۶ نفر مجوز فعالیت در صنف مشاوران املاک شهرستان شهرکرد را دارند و همچنین ۸۰۰ نفر نفر برای دریافت پروانه فعالیت در صنف مشاوران املاک در نوبت هستند.

محدودیتی برای صدور پروانه کسب در شهرستان شهرکرد وجود ندارد
حبیبیان به تخلف‌های احتمالی در صنف‌های مختلف از جمله مشاوران املاک اشاره و تصریح کرد: یک گروه هفت نفره با مراجعه به واحدهای صنفی مشاوران املاک تخلفات آنان شامل قولنامه‌های صوری و صادر نکردن کُد پیگیری را بررسی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به کمک واحدهای بزرگ صنفی به تنظیم بازار یادآور شد: پروانه کسب فعالیت برخی فروشگاه‌های بزرگ (هایپرها) در استان کشوری صادر شده است و اتاق اصناف استان‌ها نقشی در آن ندارند.

سه هزار و ۸۳۶ واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری برای بازگشایی مدارس فعالیت کردند

محدودیتی برای صدور پروانه کسب در شهرستان شهرکرد وجود ندارد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سه هزار و ۸۳۶ واحد صنفی در بازار این استان برای بازگشایی مدارس فعالیت مستقیم داشتند.

فضل‌الله رحمتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این واحدهای صنفی در حوزه‌های توزیع پوشاک، کیف، کفش و نوشت‌افزار فعالیت کردند.

وی افزود: نرخ سود فروشگاه‌های نوشت‌افزار خُرده‌فروشی ۱۵ درصد براساس فاکتور خرید واحد صنفی است که مصوبه هیات نظارت کشور را دارد و باید رعایت شود.

رحمتی به کمبود امکانات پشتیبانی و نیروی انسانی کافی برای نظارت کامل بر واحدهای صنفی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: طرح نظارتی بازگشایی مدارس از یکم شهریورماه سال‌جاری آغاز شد و تا نیم مهرماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: این طرح تا ۱۵ مهرماه جاری همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد و تمامی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با اصناف مربوطه اعلام شده است.

محدودیتی برای صدور پروانه کسب در شهرستان شهرکرد وجود ندارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای اجرای مطلوب‌تر این طرح در بازار استان ۱۵ گروه بازرسی اصناف در سطح فعالیت دارد که از این تعداد در هر شهرستان یک گروه و در شهرکرد مستقر است.

وی گفت: بیشترین تخلف‌های کشف شده از بازار چهارمحال و بختیاری در زمینه‌های گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، فروش اجباری و صادر نکردن فاکتور است.

رحمتی تاکید کرد: مردم چهارمحال و بختیاری می‌توانند گزارش‌ها و تخلف‌های مشاهده شده در بازار استان را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با اولویت رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha