۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۷
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85246154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تأکید سوریه بر توسعه روابط با عربستان

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۷
کد خبر: 85246154
تأکید سوریه بر توسعه روابط با عربستان
بسام صباغ معاون وزیر امور خارجه سوریه

تهران - ایرنا – معاون وزیر خارجه سوریه خواستار گسترش روابط دمشق و ریاض شد و گفت که کشورش منتظر توسعه بیشتر روابط با عربستان است.

به گزارش ایرنا به نقل از روسیا الیوم، «بسام صباغ»، معاون وزیر خارجه سوریه امروز دوشنبه اعلام کرد که کشورش در مسیر از سرگیری روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی قرار دارد و مشتاقانه منتظر توسعه بیشتر روابط با این کشور است.

بسام صباغ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ‌ما در حال حاضر در این مسیر هستیم. به توسعه این روابط برادرانه بسیار علاقه‌مند هستیم.

وی تأکید کرد: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و شرکت رئیس‌جمهور بشار اسد در نشست جده از ابعاد مهم این موضوع است.

براساس این گزارش، مشارکت اسد در نشست سران کشورهای عربی که در ماه مه در شهر جده برگزار شد، آغاز صفحه جدیدی بین دمشق و کشورهای عربی به شمار می‌رود.

«فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان سعودی در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل با «گی‌یر پدرسون» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان به سوریه دیدار و بر تمایل کشورش برای حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

سوریه و عربستان درباره بازگشایی سفارتخانه هایشان پس از بیش از یک دهه قطع روابط دیپلماتیک توافق کردند.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان، ماه آوریل گذشته در اولین سفرش به سوریه پس از سال 2011، با بشار اسد در دمشق دیدار و درباره تلاشها برای دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه در راستای حفظ وحدت، امنیت، ثبات، تمامیت ارضی و هویت عربی آن تأکید کرد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در ماه آوریل گذشته برای اولین بار از زمان آغاز بحران در این کشور، اقدام به سفر به عربستان کرده بود.

روز شنبه گذشته نیز روزنامه سوری الوطن گزارش داد، «احسان رمان» سرکنسول سوریه وارد ساختمان سفارت این کشور در محله دیپلماتیک ریاض شد تا فعالیت دیپلماتیک سفارت را از سربگیرد.

این روزنامه نوشت: هیئت دیپلماتیک سوریه در ریاض شامل احسان رمان به عنوان سرکنسول و عامل الطیان، حسین عبدالعزیز و راکان داود خواهد بود.

در نهم ماه می گذشته، دولت سوریه از آغاز مجدد فعالیت هیأت دیپلماتیک این کشور در عربستان خبر داد. این اقدام دمشق پس از آن انجام شد که ریاض نیز تصمیم مشابهی را برای از سرگیری هیأت دیپلماتیکش در پایتخت سوریه اتخاذ کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha