۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85243599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خودداری وزیر سوری از عکس گرفتن با وزیر صهیونیست

تهران-ایرنا- وزیر گردشگری سوریه در واکنش به تلاش وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی برای قرار گرفتن در کنار وی در یک عکس یادگاری جمعی، جای خود را تغییر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از فاصله گرفتن «محمد مارتینی» وزیر گردشگری سوریه از «حاییم کاتس» وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی در کنفرانس گردشگری در عربستان در یک عکس دسته جمعی یادگاری خبر داد.

براساس این گزارش، باوجود تلاش کاتس برای داشتن عکس در کنار مارتینی، وی جایش را با فرد دیگری عوض کرد.

وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به عنوان اولین سفر رسمی یک وزیر صهیونیست، در راس هیاتی به منظور شرکت در نشست سازمان جهانی گردشگری به ریاض سفر کرد.

خودداری وزیر سوری از عکس گرفتن با وزیر صهیونیست

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که قرار است هفته دیگر، «شلومو کرعی» وزیر ارتباطات این رژیم به عربستان برود.

۱۹ شهریور رسانه‌های صهیونیستی از ورود یک هیئت صهیونیستی به عربستان برای نخستین بار خبر داده بودند.

عربستان شهریور ماه برای نخستین‌بار به یک هیات صهیونیست اجازه داد تا برای مشارکت در کنفرانس یونسکو در این کشور حضور پیدا کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین حضور این هیات در عربستان به بهانه شرکت در کنفرانس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) را محکوم کرد.

این جنبش در بیانیه ای اعلام کرد که حضور هیاتی از رژیم صهیونیستی در ریاض تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات و تشویق این رژیم به جنایت های بیشتر و نادیده گرفتن حرمت قدس و مقدسات آن است.

از سال‌ها پیش اخباری درباره دیدار مقامات عربستان و مسوولان رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و خاک عربستان و دیگر نقاط جهان منتشر می شود.

تیرماه ۱۴۰۱ روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی درباره نقش «بندر بن سلطان» در تقویت روابط عربستان و رژیم صهیونیستی، وی را مهندس برقراری و تقویت این روابط معرفی کرد.

«یوسی میلمان» در مقاله ای در روزنامه هاآرتص نوشت: بندر بن سلطان رئیس شورای امنیت ملی و رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان سال ها با سران یهود و روسای موساد و «ایهود اولمرت» و «بنیامین نتانیاهو» دو نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نشست و برخاست داشته است.

وی افزود: هرچند که برخی از پیشنهادهای وی فقط رو کاغذ باقی مانده ولی تلاش های وی، به یک نزدیکی واقعی میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی منجر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha