۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85243502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس شورا: دغدغه های معیشتی آتش نشانان کرجی را پیگیری می کنیم

کرج – ایرنا- رییس شورای اسلامی کلانشهر کرج با اشاره به مشکلات معیشتی و سختی کار آتش نشانان اعلام کرد: دغدغه های شغلی و معیشتی این قشر خدوم و فداکار را با جدیت پیگیری می کنیم.

به گزارش ایرنا، " مسعود محمدی" روز شنبه در آیین  گرامیداشت روز آتش نشان که در باشگاه فرهنگی و ورزشی میلاد کرج برگزار شد، گفت: از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر کرج معیشت کارکنان سازمان آتش نشانی دغدغه شورا بوده و چند مصوبه برای ترمیم معیشت آنان داشتیم .

وی با تجلیل از فداکاری ها و جانفشانی های آتش نشانان کرجی در راه خدمت به مردم و نجات حادثه دیدگان افزود: در یک ماه گذشته به رغم محدودیت امکانات شاهد خدمات ارزنده ای از سوی قشر در حوادث مختلف کرج و استان البرز بودیم.

محمدی تاکید کرد: در شورای شهر کرج موضوع تامین نیازهای معیشتی و توزیع عادلانه امکانات در بین آتش نشانان به عنوان یک برنامه اولویت دار و محوری دنبال می شود.

وی بیان کرد: به تازگی لایحه خرید ۲ هزار میلیارد ریال نرده بان ۶۴ و ۳۲ متری برای امداد و نجات در شورای اسلامی شهر کرج تصویب شد که به سرعت مقدمات قانونی خرید این ۲ نرده بان پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیر جذب نیروهای آتش نشانان در شهرداری کرج هستیم،‌افزود: نشستی هفته گذشته با معاونت امور استخدامی کشور داشتیم که قول هایی دادند و با توجه به بازنشستگی همکاران در آتش نشانی این مجوز را اخذ کنیم تا تعدادی آتش نشان جدید به بدنه سازمان آتش نشانی کرج اضافه شود.

تحقق ۹۵ درصد بودجه عمرانی آتش‌نشانی کرج

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج دراین آیین گفت: ۹۵ درصد بودجه این سازمان در ردیف عمرانی تبدیل به قرارداد شده است.

محمد یساولی ضمن قدردانی از حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردارکرج از سازمان آتش نشانی افزود: امسال ۶۸۰ میلیارد ریال بودجه برای این سازمان به تصویب رسید که تاکنون ۹۵ درصد از آن در ردیف عمرانی تبدیل به قرارداد شده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: امسال مامویت سه حریق سنگین در ساختمان های بلندمرتبه این کلانشهر را داشتیم که آتش‌نشانان توانستند ۸۰ نفر از شهروندان را بدون آسیب از خطر این حوادث نجات دهند.

وی با بیان این که طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۴۸ دوره آموزشی از سوی سازمان آتش نشانی برای مردم ودستگاه های اجرایی برگزار شده است، افزود: از این تعداد ۱۱۰ مورد در حوزه آموزش شهروندی ویژه شرکت‌ها، ادارات و موسسات دولتی و خصوصی، ۱۰۵ مورد در حوزه آموزش شهروندی ویژه آتش‌نشانان داوطلب، مدارس و کارآموزان علمی کاربردی و ۳۳ مورد در زمینه آموزش ضمن خدمت ویژه کارکنان بوده است.

یساولی گفت: در این مدت ۱۵۲ مورد کارشناسی علت یابی حریق انجام شده است ضمن آنکه آتش‌نشانان به ۲ هزار و ۴۶۰ مورد حادثه آتش سوزی و چهار هزار و ۹۷ مورد حادثه دیگر اعزام شدند.

هفتم مهر ماه به نام روز آتش نشان نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha