۱۶ میلیارد ریال از هزینه درمان زوج‌های نابارور در همدان پرداخت شد

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: هزینه های درمان ناباروری زیر پوشش بیمه سلامت است و در این راستا نیمه نخست امسال ۱۶ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال از هزینه درمان نازایی و ناباروری توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

«فریبرز نیاستی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآوری کرد: سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۱۶ میلیارد ریال بابت هزینه های درمان نازایی و ناباروری به ۹۸۶ زوج نابارور توسط بیمه سلامت همدان پرداخت شد که این رقم در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶۰ میلیون ریال برای ۱۳ زوج بوده است.

وی افزود: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هزینه های درمان نازایی و ناباروری زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفت و بسته های خدمتی و حمایتی بیمه سلامت برای این طیف از زوج ها پیش بینی شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اضافه کرد: بسته‌های خدمتی شامل ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی، ۵۶ کُد خدمت آزمایشگاهی، هفت خدمت تصویربرداری پزشکی و ۲۰ خدمت جراحی تحت حمایت بیمه سلامت در مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان ارائه می‌ شود.

نیاستی ادامه داد: چهار خدمت فوق تخصصی ناباروری هم با پوشش بیمه ای ۹۰ درصدی بر اساس تعرفه عمومی غیر دولتی ارائه می‌شود تا بخشی از پرداخت‌های زوج‌های نابارور کاهش یابد.

وی اظهار کرد: یک هزار و ۸۹۱ زوج نابارور از ابتدای سالجاری تاکنون در سامانه‌های بیمه سلامت این استان نشان دار شدند تا در هنگام مراجعه به مراکز درمانی، خدمات لازم را با پوشش بیمه ای دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با تاکید بر اینکه کانون خانواده با یک فرزند کامل نمی‌شود بنابراین باید علاوه بر تغییر این رویه در زوج ها، سن بارداری و باروری را کاهش داد چرا که بارداری در سنین بالا عوارض و خطراتی را برای مادر و فرزند به دنبال دارد.

نیاستی با تاکید به ازدواج بهنگام در راستای فرهنگ‌سازی فرزندآوری و جوانی جمعیت اضافه کرد: باید سن باروری متعادل شود که کمترین خطر را برای مادران و بهترین دوره باروری برای یک خانواده را به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha