تحلیل سرمربی تیم ملی شطرنج از حریفان کشورمان در هانگژو

هانگژو- ایرنا- سرمربی تیم ملی شطرنج با اشاره به سطح بالای رقابت‌های نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گفت: کشورها با سرمایه‌گذاری قابل توجه، بسیار قوی دراین مسابقات حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مهرداد اردشی سرمربی تیم ملی شطرنج اظهار کرد: تیم ملی شطرنج جمهوری اسلامی ایران توانست در اولین دیدار رقابت‌های تیمی بازی‌های آسیایی با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ بنگلادش را از پیش رو بردارد و به پیروزی دست یابد.

وی اظهار داشت: ترکیب تیم ایران پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، بردیا دانشور و امیررضا پورآقابالا هستند. مقصودلو و دانشور در نخستین دیدار توانستند پیروز میدان باشند. پرهام مقصودلو ، اناموئل حسین را برد پویا ایدنی برابر رحمان محمدفهاد به تساوی دست یافت، بردیا دانشور، زیائور رحمان را برد و پورآقا نتیجه را واگذار کرد.

سرمربی تیم ملی شطرنج یادآور شد: تیم ایران به همراه هند، چین، ازبکستان، ویتنام و قزاقستان، ۶ تیم صدرنشین این رقابت‌ها هستند و به زودی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: کشورها سرمایه‌گذاری خوبی بر روی این رشته کرده‌اند و بسیار قوی در این دوره از بازی‌ها حضور یافته‌اند، بنابراین بچه‌های ما نیز بسیار دقیق و پرتلاش به مصاف حریفانشان می‌روند. سطح شطرنج ایران نسبت به حریفان بسیار بالا بود و من انتظار نتیجه بهتری را داشتم، هر چند برابر بنگلادش پیروز این میدان بودیم اما می‌توانستیم یک مساوی و یک باخت را هم به پیروزی تبدیل کنیم.

اردشی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: شطرنج‌بازان کشورمان می‌بایست با هند، ویتنام، چین و قزاقستان بازی کنند این کشورها در شطرنج بسیار قدرتمند هستند، بنابراین باید تلاش بیشتری برای پیروزی داشته باشند.

سرمربی تیم ملی شطرنج یادآور شد: باید بپذیریم شطرنج در کشورهای مختلف مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، زیر ساخت‌ها و سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت گرفته، بنابراین اگر ما این رشته و ورزشکارانش را در مسیر توسعه قرار ندهیم و برایش برنامه‌ریزی نداشته باشیم قطعا از رقبا عقب خواهیم ماند.

وی گفت: عصر امروز تیم‌های ازبکستان و هند، چین با ویتنام و ایران و قراقستان مسابقه خواهند داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha