۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۹
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85241253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته وحدت یکی از تأثیرگذارترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان در پیامی مشترک، هفته وحدت را تبریک گفته و اعلام کردند که هفته وحدت، یکی از ارزشمندترین و تأثیرگذارترین مقاطع و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، متن پیام مشترک عصر چهارشنبه آیت‌الله "حبیب الله شعبانی‌ موثقی" و "علیرضا قاسمی‌فرزاد" به‌مناسبت هفته وحدت به این شرح است: پیام گرانسنگ هفته وحدت برادری همه‌ مسلمانان است و بر همین اساس باید میراث نبوت را پاس داریم تا به قهقرای جهل و ظلمت سقوط نکنیم و با دست اتحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) و ‌عترت پاک آن حضرت(علیهم السلام)، مجال تفرقه افکنی را از بیگانگان بگیریم.

این پیام می افزاید: گلواژه‌ کلام هفته وحدت این است که در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم (صلی الله علیه و آله)، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم، از نفاق دوری جوییم و در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را بپیماییم و جز در مقابل خدا برای کسی سر خَم نکنیم.

در ادامه این پیام آمده است: به راستی که با اتحاد و برادری مسلمانان، جبهه‌ نفاق و کینه‌ورزی علیه اسلام و مسلمین تضعیف می‌شود.

اینجانبان ضمن ادای احترام به پیامبر ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و امت مسلمانش همچنین مردم شریف دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان، هفته وحدت را تبریک و تهنیت عرض کرده، توفیقات و بهروزی همه مسلمانان جهان را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنیم.

هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است.

هفته وحدت در سال ۱۳۶۰ با تدبیر امام خمینی (ره) نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha