"من و ۴۰ برادرم"؛ کتابی درباره شهدای همواره زنده‌ دفاع مقدس در مشهد رونمایی شد

مشهد-ایرنا-"کتاب من و ۴۰ برادرم" امروز طی مراسمی در مشهد معرفی شد کتابی درباره جنگ گذشته که نویسنده اش تمام افعال "ماضی" را به شکل "مضارع" و حال به کار برده چون باور دارد که شهید زنده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا نویسنده "کتاب من و ۴۰ برادرم" در آیین معرفی این کتاب در مشهد گفت: افعال این کتاب، مضارع است. به این معنا که به جای استفاده از افعال «گفت» و «رفت» از افعالی همچون «می گویم»، «می روم» استفاده کرده‌ام چرا که اعتقاد دارم شهید زنده است و همواره شاهد و ناظر بر اعمال ماست و این اعتقاد به اندازه‌ای بود که ابتدا در نظر داشتم نام کتاب را "زمان حال" بگذارم.

مرتضی باشی ازغدی افزود:این کتاب، روایتگر خاطرات غواصان تخریب عملیات والفجر پنج و حاصل دیده‌ها و شنیده‌های شخصی من به عنوان یک بسیجی در عملیات و الفجر هشت، کربلای یک و بیت المقدس ۲ در محضر ۴۰ نفر از رزمندگان دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: برخلاف تصویرسازیهای سینمایی، در دوران دفاع مقدس نیروهای دشمن، نادان و خسته نبودند که اگر این گونه بود جنگ هشت سال طول نمی کشید اما تاکید می‌کنم نیروهای ایرانی در عین مظلومیت و در هشت سال دفاع مقدس، با اقتدار کامل و جانانه در مقابل حملات دشمن ایستادگی کردند.

"من و ۴۰ برادرم"؛ کتابی درباره شهدای همواره زنده‌ دفاع مقدس

فرمانده لشکر پنج نصر مشهد: ثبت خاطرات دفاع مقدس موجب ماندگاری راه شهیدان می شود

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر مشهد نیز در این آیین گفت: هدف امروز ما باید معرفی صحیح دستاوردهای انقلاب و تبیین معارف دفاع مقدس برای نسل امروز جامعه باشد و ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس باعث ماندگاری و تداوم راه شهیدان می‌شود.

سردار امین رسولی افزود: این قبیل آیینها یادآور رشادتها، از خودگذشتگی‎‌ها و دلاوری‌های نسلی است که کاری عظیم انجام داده‌‎اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند "شهدا را دست نیافتنی معرفی نکنید" لذا تاکید می‌کنم شهدا افرادی معمولی همچون من و شما بوده‌اند که گام در این مسیر خدایی گذاشته اند.

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر مشهد با بیان این که در کتاب "من و ۴۰ برادرم"، شخصیت شهیدان بسیار زیبا توصیف شده است افزود: نویسندگان و راویان دفاع مقدس ابزارهایی موثر در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند که باید این کار را به درستی انجام دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: تمامی شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم زندگی و حرکتشان متاثر از نگاه امام خمینی(ره) بوده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: رسالت مجموعه کتابخانه‎‌‍ های عمومی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی معرفی آثار فاخر و برگزاری این قبیل برنامه‌ها در راستای تبیین معارف دوران دفاع مقدس است و تلاش ما بر این بوده است تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی موثر در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس از آثار بومی حمایت کنیم و برای معرفی، خوانش و نقد و بررسی این آثار اقدامی موثر انجام دهیم.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که هر چه بیشتر به معرفی و خوانش این قبیل آثار با محوریت بررسی زوایای مختلف دفاع مقدس پرداخته شود به طور قطع تاثیرات بسیار موثرتری در جامعه خواهد داشت و هدف امروز ما نیز باید معرفی صحیح دستاوردهای انقلاب و تبیین معارف دفاع مقدس برای نسل امروز جامعه باشد.

"من و ۴۰ برادرم"؛ کتابی درباره شهدای همواره زنده‌ دفاع مقدس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: "خاکریز دانایی" شامل ویژه برنامه‎‌های فرهنگی است که با محوریت اجرای ۸۰۰ برنامه فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و به منظور بررسی دوران جنگ از زوایای مختلف در ۱۵۰ باب کتابخانه عمومی سطح استان در حال برگزاری است.

کتاب «من و ۴۰ برادرم» توسط انتشارات نوید فتح مشهد در سال ۱۴۰۱ و در ۳۰۰ صفحه به چاپ رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha