۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 3112
کد خبر: 85238463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسن آنفولانزا در کهگیلویه و بویراحمد با کمبود رو به رو نیست

یاسوج-ایرنا- مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در این استان با کمبود رو به رو نیست ،گفت: این واکسن در داروخانه های دولتی به مقدار کافی موجود است.

به گزارش ایرنا، آنفلوآنزا بیماری واگیرداری است که توسط نوعی ویروس آر. ان. ‌ای از خانواده اورتومیکسویریده (Orthomyxoviridae) ایجاد می‌شود. این نوع ویروس‌های غیرقابل پیش بینی در پرندگان و پستانداران بیماری ایجاد می‌کنند و باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می‌شود که با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی ‌حالی شدید همراه است.

پزشکان توصیه می‌کنند تمامی افراد بالای ۶ ماه، واکسن آنفولانزا دریافت کنند اگرچه این واکسن برای افراد گروه‌های پرخطر اهمیت بسیار زیادی دارد. گروه‌های پرخطر شامل: بزرگسالان بالای ۶۵ سال، زنان باردار، کودکان زیر ۵ سال و افراد با سیستم ایمنی ضعیف است.

اغلب پزشکان دریافت واکسن آنفولانزا را تا آخر ماه مهر توصیه می کنند چرا که بدن افراد قبل از شروع فصل شیوع آنفولانزا، فرصت کافی برای تولید پادتن را دارد.

"سید عقیل عابدی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بااشاره به عرضه انواع واکسن آنفلوآنزا اظهار کرد: علاوه بر واکسن های ایرانی، واکسن های خارجی "هلندی" و "فرانسوی" در داروخانه های استان عرضه می شود.

عابدی در پاسخ به سوال نبود واکسن آنفولانزای خارجی در برخی از داروخانه های استان، گفت: ۵۵ داروخانه در استان وجود دارد و واکسن به اندازه کافی موجود است و کمبودی از این جهت نیست.

عابدی ادامه داد: سهمیه واکنس های خارجی به استان را پنج هزار و ۱۰۰ دز برشمرد و افزود: واکسن های خارجی با قیمت ۲۹۶ هزار تومان در داروخانه ها عرضه می شود.

وی تاکید کرد: واکسن آنفولانزای ایرانی نیز در بازار موجود است که متقاضیان می توانند از این نوع نیز استفاده کنند اگرچه صرفا قابل استفاده برای افراد بالای ۱۸ سال است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha