اندونزی خواستار اصلاح ساختار سازمان ملل شد

تهران- ایرنا - وزیر امورخارجه اندونزی سازمان ملل را به اصلاح سیستم چندجانبه گرایانه کنونی برای ساختن جهانی صلح آمیز و موفق تر ترغیب کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از آنتارا، رتنو مرسودی وزیر امورخارجه اندونزی در بیانیه ای به مناسبت "اجلاسی برای آینده" و نشست وزیران" در حاشیه هفتادو هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواستار اصلاح ساختار سازمان ملل متحد شد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی افزود اجلاسی برای آینده که قرار است سپتامبر سال آینده برگزار شود با هدف تسریع همکاری جهانی برای رویارویی با چالش ها و ساختن آینده ای بهتر است.

وزیر امورخارجه اندونزی ابراز امیدواری کرد این اجلاس به "پیمانی برای آینده" که انتظار می رود به کشورها برای ساختن نظام چندجانبه گرایانه بهتری که تضمین کننده صلح و رفاه منجر شود.

این مقام ارشد سیاسی اندونزی تاکید کرد مذاکرات این نشست باید با تمرکز بر اقداماتی برای ساختن ساختاری محکم و قوی برای صلح باشد.

بدین ترتیب برای ساختن چنین ساختاری وی همه کشورها را به پایبندی به منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین الملل، تعهد به قطعنامه صلح آمیز مناقشات، تقویت همکاری چندجانبه گرایانه، تحقق همکاری منطقه ای انحصاری و تقویت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد ترغیب کرد.

وی در پایان بر اهمیت تبدیل شورای امنیت سازمان ملل متحد به ساختاری شفاف تر، دموکرات تر و کارآمدتر برای حفظ صلح در جهان تاکید کرد و گفت لازم است تمامی کشورها سیستم تجاری چندجانبه آزاد و عادلانه و بدون تبعیض بسازند و به حق پیشرفت کشورهای درحال توسعه احترام بگذارند.

وزیر امورخارجه اندونزی با اشاره به سیستم تجارت چندجانبه مطلوب تصدیق کرد این سیستم باید اقتصاد سبز و پایدار را در اولویت قرار دهد. به علاوه تمامی کشورها باید اطمینان داشته باشند که این سیستم کمک می کند تا مسیری برای تحقق اقتصادی جهانی و مقاوم با تقویت ساختار بهداشت جهانی، امنیت غذا و انرژی، ثبات مالی و اقتصاد دیچیتالی شکل گیرد. چنین تلاش مشترکی باید برپایه اصول همکاری، همبستگی و راه حل های برد-برد باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha