سینمای دفاع مقدس باید قهرمان‌سازی کند

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰» معتقد است که به سینمای قهرمان‌محور در حوزه دفاع مقدس کمتر پرداخته شده و از آنجایی که مردم علاقه زیادی به قهرمان دارند، لازم است به این حلقه مفقوده در سینمای دفاع مقدس توجه بیشتری معطوف شود.

ابراهیم اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره نقاط ضعف و قوت سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: قطعا هر فیلمی با هر موضوعی ممکن است نقاط ضعف و قوتی داشته باشد و این شامل همه ژانرها از جمله آثار دفاع مقدسی هم می‌شود. آثار دفاع مقدس هم بی‌نقص نیستند و باید با رفع این نقاط ضعف به نقاط قوت خود در چنین آثاری بیشتر توجه داشته باشیم.

سینمای دفاع مقدس نسبت به دیگر حوزه‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار است و لازم است در پرداختن به قصه‌ها در کارهای سینمایی دقت بیشتری داشته باشیم

وی تاکید کرد: سینمای دفاع مقدس نسبت به دیگر حوزه‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار است و ضرورت دارد در پرداختن به قصه‌ها در کارهای سینمایی دقت بیشتری داشته باشیم.

اصغری گفت: سینمای ما بویژه در سال گذشته در موضوع‌های ارزشی از جمله حوزه دفاع مقدس و آثاری که بنیاد فارابی با خود به همراه آورده بود نمره قابل قبولی گرفت و در جشنواره فیلم فجر هم این آثار توانستند بیشترین جوایز را از آن خودکنند. این نخستین بار در تاریخ جشنواره فیلم فجر بود که حوزه دفاع مقدس نسبت به دیگر حوزه‌ها پیشتاز بود.

وی افزود: در جشنواره چهل و یکم فیم فجر تولیدات سینمایی دفاع مقدس در زمینه بیوگرافی و شخصیت‌محور توانسته بودند از نظر کارشناسی از فیلم‌های اجتماعی یک سر و گردن بالاتر باشند.

سینمای دفاع مقدس باید قهرمان‌سازی کند
ابراهیم اصغری

تهیه‌کننده تک‌تیرانداز (علی غفاری ۱۳۹۹) گفت: قصه‌های بسیار متفاوتی در جنگ داریم؛ یک سری قصه‌های کوچک از نظر ساختاری داریم، به دلیل این‌که نمی‌توانند قصه اصلی فیلم باشند اجبارا به این قصه‌ها در آثار سینمایی و مجموعه‌ها پرداخته می‌شود و این قصه‌ها در کنار قصه‌های اصلی می‌توانند مورد توجه باشند.

یک سری قصه‌های کوچک از نظر ساختاری نمی‌توانند قصه اصلی فیلم باشند اجبارا به این قصه‌ها در آثار سینمایی و مجموعه‌ها پرداخته می‌شود

وی افزود: با پرداختن به ریزداستان‌ها در کنار قصه‌های اصلی است که مخاطب قطعا دریافت بهتر و کامل‌تری از حوه دفاع مقدس خواهد داشت و این لازمه فیلم‌های دفاع مقدس است.

تهیه‌کننده فیلم شماره ۱۰ گفت: دفاع مقدس گنجینه بزرگی در دهه اول انقلاب است که نزدیک به یک میلیون رزمنده در آن دوران در جبهه‌ها حاضر شدند و به تعداد این شهدا قصه‌هایی اتفاق افتاده که نمایشی کردن این قصه‌ها لازم و در عین حال شدیدا سخت است.

یکی از مقاطعی که شاید به آن نپرداختیم عملیات آخر جنگ در جنوب کشور بود

اصغری گفت: یکی از مقاطعی که شاید به آن نپرداختیم عملیات آخر جنگ در جنوب کشور بود؛ پس از پذیرش قطعنامه و حمله گسترده نیروهای صدام که تلفاتی داشتیم. موقعی بود که مقدمات آتش‌بس را انجام می‌دادیم و صدام ناجوانمردانه حمله و سخن امام را تثبیت کرد که فرموده بودند صدام دیوانه است و با وجود آتش‌بس هم کار خود را می‌کند.

اقدام ناجوانمردانه صدام در آخر جنگ باید به تصویر کشیده شود

تهیه‌کننده مردی از جنس بلور (سهید سهیلی ۱۳۷۷) تاکید کرد: این اقدام ناجوانمردانه صدام باید به تصویر کشیده شود.

تهیه‌کننده سینما همچنین با تاکید بر ضرورت قهرمان‌سازی در آثار دفاع مقدس گفت: مردم قهرمان را دوست دارند و سینمایی قهرمان محور مورد توجه همه مخاطبان و حلقه مفقوده آثار دفاع مقدس است. در بین شهدای دفاع مقدس چه فرمانده و چه رزمنده هر کدام قصه دارند و بسیاری از قهرمانان دفاع مقدس رزمنده‌‎هایی بودند که با ساخت آثار نمایشی از این شهدا مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha