۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85236670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجمع جوانان موریتانی مقابل مسجد سعودی در حمایت از فلسطین + عکس

تهران-ایرنا- گروهی از جوانان موریتانی در پی اظهار نظرهای مسئولان رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش برای برقراری روابط این رژیم با عربستان، تجمعی اعتراض آمیز را در مقابل مسجد سعودی در نواکشوت پایتخت کشورشان برگزار کرده و مخالفت خود را با هرگونه عادی سازی روابط با صهیونیستها اعلام و از مسئله فلسطین حمایت کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه عربی۲۱، جوانان موریتانی در تجمع خود در اعتراض به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از مسجد الاقصی پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ نوشته‌ شده بود «قدس امانت است و سازش خیانت» و «موریتانی عادی سازی روابط را نمی‌پذیرد».

تجمع جوانان موریتانی مقابل مسجد سعودی در حمایت از فلسطین + عکس

معترضان همچنین شعارهایی در محکومیت سازش با رژیم صهیونیستی و حمایت از مسجد الاقصی و اهالی شهر قدس به ویژه در سایه افزایش تعرض‌های رژیم صهیونیستی سر دادند.

این تجمع اعتراضی توسط جنبش‌های دانشجویی مخالف سازش با رژیم صهیونیستی برگزار شد.

تجمع جوانان موریتانی مقابل مسجد سعودی در حمایت از فلسطین + عکس

هدو الداه، مسئول برگزاری این تجمع اعتراضی گفت که مردم موریتانی حامی مساله فلسطین است زیرا فلسطین مساله اصلی امت عربی و اسلامی است.

وی ضمن تمجید از مواضع کشور موریتانی در مخالفت با سازش، از دیگر کشورها خواست که همین مسیر را در پیش بگیرند و در راستای آزادی تمام خاک فلسطین از تمام ابزارها استفاده کنند.

تجمع جوانان موریتانی مقابل مسجد سعودی در حمایت از فلسطین + عکس

این تجمع اعتراضی همزمان با راه‌اندازی کمپین «قدس امانت است و سازش خیانت» توسط موسسات موریتانیایی و بین المللی مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شد.

تجمع جوانان موریتانی مقابل مسجد سعودی در حمایت از فلسطین + عکس

نتانیاهو روز جمعه بار دیگر در ادامه تقلاهای اخیرش برای نزدیک نشان دادن امضای توافقی برای عادی سازی روابط میان تل‌آویو و عربستان سعودی مدعی شد: درحال نزدیک شدن به امضای توافق با عربستان سعودی هستیم. توافق با عربستان راه را برای صلح در سراسر منطقه باز خواهد کرد.

وی ادامه داد: سازش میان عربستان سعودی و اسرائیل خاورمیانه جدیدی را ایجاد خواهد کرد

نتانیاهو که به دلیل اقدامات جنجالی‌ کابینه اش مغضوب جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا است در تلاش برای کمرنگ جلوه دادن اختلافات تل‌آویو و واشنگتن گفت: می‌توانیم تحت رهبری بایدن با عربستان به توافق برسیم.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی چهارشنبه گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا شرط عادی‌سازی روابط با تل آویو را تحقق اهداف فلسطینیان دانست و گفت: مساله فلسطین برای عادی سازی روابط با (رژیم) اسرائیل مهم است.

رسانه های رژیم صهیونیستی امروز شنبه از مخالفت وزیران حزب لیکود و احزاب دینی کابینه این رژیم با امتیاز دهی به تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری در چارچوب بسترسازی جهت دستیابی به یک توافق به منظور برقراری روابط تل آویو با ریاض خبر دادند.

کارشناسان پیش بینی می کنند که موضوع برقراری روابط تل آویو با ریاض که نتانیاهو دنبال می کند، باعث گسترده تر شدن تنش و اختلاف در درون کابینه او شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha