۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85235086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش المیادین از سفر رسمی بشار اسد به چین

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85235086
گزارش المیادین از سفر رسمی بشار اسد به چین

تهران- ایرنا - شبکه المیادین در گزارشی به برخی ابعاد اولین سفر رسمی رئیس جمهوری سوریه به چین پس از دو دهه پرداخت.

به گزارش ایرنا، المیادین روز پنج شنبه نوشت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه درحالی امروز در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی وارد چین شد که این نخستین سفر رسمی وی به چین از سال ۲۰۰۴ تاکنون است.

این سفر به دعوت شی جین پینگ رئیس جمهوری چین انجام شد و در جریان‌ آن قرار است راه های تقویت همکاری های دو جانبه در ملاقات سران و همچنین نشست های مختلف مقامات دو کشور بحث و بررسی شود.

بشار اسد در این سفر همچنین از شهرهای خانجو و پکن و فعالیت های اقتصادی آن دیدن خواهد کرد و همچنین قرار است در مراسم گشایش بازهای آسیایی در هانگژو در روز ۲۳ سپتامبر جاری (۱ مهرماه) حضور یابد.

پیش از این، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار چای جون، فرستاده ویژه چین به دمشق، از نقش چین در سطح جهانی بعنوان نقشی که به صورت آرام و متعادل در حال افزایش است، تمجید کرده بود.

اسد تاکید کرد: سوریه، حمایت های چین در طول جنگ سوریه از حاکمیت این کشور بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد را فراموش نمی کند و همچنین قدردان همه کمک هایی است که پکن در جریان زلزله اخیر ارائه کرد.

در سال ۲۰۲۱، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در یک سفر رسمی به منظور افزایش همکاری بین چین و سوریه، به دمشق سفر کرد، این نخستین سفر یک مقام عالی رتبه چینی از زمان آغاز جنگ در سوریه بود.

دو کشور در این دیدار توافق کردند که به سمت مرحله جدیدی در تقویت روابط و گشودن افق های گسترده تر برای همکاری های دوجانبه در همه زمینه ها حرکت کنند.

مقامات سوری و چینی پیش تر، بسته ای از پروژه های زیربنایی به ویژه در بخش های برق، معدن، حمل و نقل، فاضلاب و آب مورد نیاز سوریه در چارچوب پروژه «کمربند و جاده» را مورد بحث و بررسی قرار داده بودند. دمشق همچنین برخی کمک های مالی برای اجرای طرح های بشردوستانه برای حمایت از مردم سوریه در حوزه بهداشت، آموزش و سایر زمینه ها را از پکن دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha