۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹
کد خبر: 85234475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد نوشت‌افزارهای ایرانی در یزد تولید می‌شود

۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹
کد خبر: 85234475
۴۰ درصد نوشت‌افزارهای ایرانی در یزد تولید می‌شود

یزد _ ایرنا _مدیرکل صمت استان یزد با بیان اینکه این استان قطب تولید نوشت‌افزار در کشور است، گفت: ۴۰ درصد نوشت‌افزارهای ایرانی کشور در این استان تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، محمدکاظم صادقیان افزود: اکنون سه واحد تولیدی نوشت افزار در استان فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: سالانه از ۶۰۰ میلیون عدد خودکار و ماژیک و بیش از ۵۰۰ هزار قراض مداد در این واحدها تولید می‌شوند.

صادقیان گفت: در این واحدهای تولید بیش از ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند و در نظر داریم با طرح‌های حمایتی دولت، میزان تولید نوشت افزار در این واحدهای تولیدی را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین کارخانه تولید مداد در استان یزد فعالبت می‌کند، گفت: این واحد تولیدی در سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را شروع کرد.

وی تصریح کرد: اکنون سالانه ۵۰۰ هزار قراص مداد در انواع مداد مشکی، مداد قرمز و مداد رنگی، انواع تراش و خودکار تولید می کند.

مدیر کل صمت استان یزد خاطرنشان کرد:محصولات این واحد با کیفیتی بالاتر از کشورهایی که تکنولوژی بالا دارند تولید و روانه بازار می‌شود.

وی افزود: محصولات این واحد، طبق استانداردهای ملی است و با ۲ سال گارانتی به مردم عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: روزانه ۳۰۰ هزار خودکار، ۱۲۰ هزار پاک کن، ۱۰۰ هزار ماژیک و ۱۰۰ هزار ست ابزار اندازه گیری در این واحد تولید می‌شود.

صادقیان تصریح کرد: بدون شک اگر از نوشت‌افزارهای ایرانی حمایت شود، علاوه بر تقویت بنیه‌های فرهنگی و بومی، باعث افزایش سهم تولید کشور و اشتغالزایی بیشتر جوانان می‌شود.

سه هزار واحد صنعتی در استان یزد وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha