۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85234147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بستر برگزاری جشنواره های فرهنگی در استان ایلام فراهم است

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه بستر برگزاری جشنواره های فرهنگی در این استان فراهم است، گفت: کاهش آسیب های اجتماعی در استان با محور کارهای فرهنگی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدسبحان حسنی» روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری بین المللی امام رضا(ع)، اظهار کرد: همه مردم استان ایلام محب اهل بیت(ع) هستند و این ارادت به ائمه اطهار(ع) در خون مردم استان عجین شده که نمونه آن برگزاری کنگره اربعین است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان ایلام به عنوان پایتخت خادمان سیدالشهداء (ع) در کشور شناخته می شود، افزود: اکثر مردم ایران هنگام پیاده روی اربعین، علاقه مند به حضور در مرز مهران برای رفتن به سمت عتبات عالیات هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: مرز مهران به دلیل نزدیک بودن به عتبات عالیات مورد استقبال مردم سراسر کشور است و در این سال ها مردم استان و به خصوص شهر مهران در پذیرایی و استقبال از زوار سنگ تمام گذاشته اند.

حسنی بیان کرد: بخش مهمی از زائرانی که از مرز مهران وارد عتبات عالیات می شوند، اهل خراسان هستند و این حرکت باعث پیوند معنوی بین ایلام و خراسان شده است، همچنین زائران عراقی که قصد تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) دارند، از مرز مهران وار کشور می شوند.

وی گفت: استان ایلام زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به خصوص در زمینه مذهبی را دارد، بنیاد امام رضا(ع) در سال های اخیر اقدامات خوب فرهنگی در کشور و استان انجام داده و نیاز است جشنواره های مختلف فرهنگی توسط این بنیاد در استان اجرایی شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان و جذب جوانان و نوجوانان ضروری است.

بستر برگزاری جشنواره های فرهنگی در استان ایلام فراهم است

تولید بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار اثر فرهنگی در جشنواره های رضوی

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نیز در این دیدار با اشاره به سابقه فعالیت های فرهنگی بنیاد امام رضا(ع) در کشور، گفت: ۱۰ سال سابقه کنش رسمی این بنیاد در حوزه تبلیغ فرهنگ سیره رضوی می گذرد و این بنیاد در همه بخش های فرهنگی و هنری طی سال های اخیر جشنواره های مهمی در کشور برگزار کرده است.

«مرتضی سعیدی‌زاده» یادآور شد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) یک نهاد تخصصی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ رضوی تبدیل شده و امروز توسعه فعالیت‌های خود را به سمت رویدادهای علمی، پژوهشی، رسانه‌ای و خبری توسعه داده است.

وی گفت: بنا داریم به سمت هرچه تخصصی تر شدن جشنواره گام برداریم تا فرهنگ رضوی در تمامی کشور گسترش پیدا کند، همچنین به دنبال اثر بخشی آثار فرهنگی با محرومیت رضوی هستیم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از تولید بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار اثر فرهنگی، هنری، علمی و رسانه ای با موضوع امام رضا (ع) در ۲۰ سال برگزاری جشنواره و همایش های امام رضا(ع) خبر داد.

وی گفت: باید محتوای عمیق معرفتی در آثار فرهنگی و هنری دیده شود، این مهم یکی از اهداف بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در برگزاری جشنواره ها است.

سعیدی زاده خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از فعالیت پژوهشی، همایش علمی و پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر فرهنگ و سیره رضوی در استان ایلام برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، " مرتضی سعیدی‌زاده" مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(علیه‌السلام) به منظور شرکت در نشست هم اندیشی همایش بین المللی علمی و پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره رضوی به استان ایلام سفر کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha