۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85228200
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت و گوهای سوریه و اردن برای گسترش حمل و نقل زمینی

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبر: 85228200
گفت و گوهای سوریه و اردن برای گسترش حمل و نقل زمینی

تهران- ایرنا- هیات های سوریه و اردن برای آغاز یک راهبرد مشترک منطقه ای در زمینه حمل و نقل زمینی و توسعه گذرگاه های مرزی مذاکره کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، در جلسات همایش «تبادل تجاری و پشتیبانی حمل و نقل میان اردن و سوریه» شرکت کنندگان درباره ضرورت توسعه فعالیت گذرگاه های مرزی و تسهیل و روان سازی حرکت کالا با توجه به نیاز به گسترش روابط تجاری میان کشورهای همسایه به عنوان یک اولویت گفت و گو و تبادل نظر کردند.

مدیرکل سازمان توسعه صادرات سوریه در گفت و گو با اسپوتنیک گفت: مشکلات همکاری تجاری سوریه با کشورهای عربی باید برطرف شود.

«ثائر فیاض» افزود: اردن مسیر عبور و مرور است ولی مشکلاتی در تجارت با این کشور وجود دارد که بخش خصوصی دو کشور باید آن را بررسی و برای آن راه حلی پیدا کنند به ویژه اینکه سوریه در حال حاضر با درپیش گرفتن بهینه سازی واردات برخی از کالاها برای حفظ ارز و بازگرداندن اعتبار زیرساخت های صنعتی تلاش می کند.

رئیس اتاق بازرگانی اردن نیز گفت: اختلافات درباره تعرفه ها و هزینه های عبور کالا از اردن به سیاست های سازمان های اتحادیه عرب باز می گردد.

«نائل کباریتی» با بیان اینکه در فصل تابستان ۱۵۰ هزار گردشگر اردنی وارد سوریه شدند، اضافه کرد: باید از مشکلات کوچک چشم پوشی کرد و به مشکلات بزرگتر پرداخت و به مشارکت در تجارت ورای مرزهای سوریه و اردن اندیشید.

وی افزود: هم اکنون شمار کانتینرهایی که از بندر عقبه وارد سوریه می شود از ۲ هزار کانتینر فراتر رفته است.

کباریتی بیان کرد: بازگشت فعالیت گذرگاه های مرزی با پیش از آغاز بحران سوریه زمانبر است ولی هم اکنون روزانه حدود ۳۰۰ کامیون از مرزهای دو کشور عبور می کند.

رئیس اتاق بازرگانی اردن گفت: مشکلاتی درباره معطلی و تاخیر کامیون ها در مرزها وجود دارد ولی وضعیت روبه بهبود است.

کباریتی خواستار برقراری خط ترانزیتی میان سوریه، اردن و عراق شد.

نائب رئیس منطقه آزاد اقتصادی «العقبه» نیز گفت: سوریه به خاطر جنگ و تحریم ها شرایط دشواری دارد و تصمیم گرفتیم که همه تسهیلات لازم برای رسیدن کالاهای سوری به بازارهای خارجی از طریق اردن ارائه شود.

«حمزه الحاج حسن» اضافه کرد: دولت اردن تعرفه ترانزیت را کاهش داده و اداره گمرک و دستگاه های امنیتی نیز تلاش هایی برای کاهش مشکلات حمل و نقل کالا از و به سوریه انجام داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha