۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85227487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییر کابینه، ترفند نخست وزیر ژاپن برای رهایی از کاهش محبوبیت

تهران- ایرنا - فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن امروز چهارشنبه با ایجاد تغییراتی در کابینه و ثبت رکوردی در انتصاب ۵ وزیر زن در کابینه دولتش سعی در رهایی از کاهش محبوبیت در این کشور دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کیودو، پس از تغییر کابینه از سوی فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن در راستای بازگرداندن میزان محبوبیت میان مردم این کشور و انتصاب ۵ وزیر زن در کابینه، گمانه زنی ها بر این است که وی قصد دارد به زودی مجلس عوام را نیز منحل کند.

کشیدا امیدوار است تغییرات کابینه دولتش را تقویت کند و مسیر را برای حزب لیبرال دموکراتیک برای پیروزی در انتخابات آینده مجلس هموار کند و پشتیبانی حزب خودش را پیش از انتخابات ۲۰۲۴ بدست آورد.

از میان ۱۹ وزیر، فومیو کشیدا یازده چهره جدید معرفی کرد که نشان دهنده تصویری تازه از کابینه اش باشد. در همین حال چندین عضو کلیدی کابینه را برای حفظ ثبات نگه داشت. شونیچی سوزوکی وزیر دارایی، هیروکازو ماتسونو رئیس کابینه و یاسوتوشی نیشیمارو وزیر صنعت در سمت های خود ابقا شدند. ماتسونو و نیشیمورا به عنوان چهره های محافظه کار سیاسی شناخته می شوند.

تغییر کابینه ژاپن درحالی اتفاق افتاد که نارضایتی های عمومی از عملکرد دولت این کشور درباره سیستم کارت شناسایی ملی و خشم درباره افزایش قیمت ها افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha