پایگاه استقرار کارگران فصلی بندرعباس آماده بهره‌برداری شد
عکس آرشیوی است

بندرعباس - ایرنا - رییس خانه کارگر هرمزگان گفت: پایگاه استقرار کارگران فصلی بندرعباس در شرق این شهر و روبروی پارک جنگلی،‌ آماده بهره‌برداری شد.

اسماعیل حاجی زاده روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:‌ این پایگاه شامل ساختمانی با زیربنایی حدود ۱۵۰ متر بوده که در مدت کمتر از سه ماه ساخته و آماده استفاده شده است.

وی ادامه داد: زمین مورد نیاز برای احداث این پایگاه را شهرداری بندرعباس در حدود چهار ماه قبل در اختیار خانه کارگر هرمزگان قرار داد و با استفاده از سازه‌های سبک در مدت یاد شده احداث شد.

رییس خانه کارگر هرمزگان اظهار کرد: اختصاص این زمین برای استقرار کارگران فصلی، حاصل پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده از سال ۹۷ تا خردادماه سال‌جاری است.

حاجی زاده گفت: پس از بهره‌برداری از این پایگاه، شماره‌ تلفنی اعلام می‌شود که هر کس نیاز به کارگر داشت با این مرکز تماس گرفته و کارگر به محل اعزام می‌شود و بدین ترتیب کار ساماندهی کارگران فصلی این شهر هم انجام شده است.

وی یادآورشد: برای احداث ساختمان این پایگاه که دارای ظرفیت افزون‌بر ۱۰۰ نفر بوده، حدود ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است و امید می‌رود با بهره‌برداری از آن دیگر شاهد برخی مسائل در سیما و منظر شهری بندرعباس نباشیم.

رییس خانه کارگر هرمزگان باتوجه به اینکه در گذشته کارگران فصلی مکان مشخصی برای حمام زدن نداشته و در خیابان اقدام به استحمام می‌کردند، گفت: مشاهده چنین منظرهایی شایسته شهر بندرعباس به عنوان یکی از بندرگاه‌های مهم تجاری کشور نبوده و نیست.

حاجی‌زاده تاکید کرد: برای به سرانجام رساندن اقدام آغاز شده در ساماندهی کارگران فصلی نیاز به محلی برای خوابگاه و استراحت کارگران فصلی وجود دارد که پیگیری‌ها و تلاش‌های لازم را انجام می‌دهیم تا همانگونه که پس از ۶ سال با همراهی شهرداری موفق به دریافت زمین برای تعیین مکانی مشخص برای استقرار کارگران فصلی شدیم، بتوانیم محلی را هم برای خواب و استحراحت آن‌ها فراهم کنیم.

پیش از این خبرگزاری جمهوری اسلامی در این خصوص گزارشاتی تهیه کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha