۷۰ درصد کودکان فارس به پیش‌دبستانی می‌روند، شهریه در شیراز از ۱.۵ تا ۳۵ میلیون تومان

شیراز - ایرنا -  رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از هفتاد درصد از کودکان فارس امسال دست‌کم یکی از دوره‌های پیش‌دبستانی را می‌گذرانند.

آزاده محسنی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه برخی از موسسات از دیگر ارگان‌ها مجوز فعالیت دریافت کردهاند، کودکانی که در این موسسات آموزش می‌بینند نیز به این آمار افزوده می‌شود.

وی عنوان کرد: بیشترین شمار کودکانی که دوره پیش‌دبستانی را نمی‌گذرانند از خانواده‌های ۲ زبانه این استان است.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در مناطق روستایی محروم و فاقد مرکز کودکستان، طرح "زمینه دولتی" با حمایت و مشارکت دولت اجرا می‌شود که در قالب آن یک مربی بومی یک دوره پیش دبستانی را با شهریه بسیار جزئی در فضاهای موجود برگزار می‌کند.

محسنی اضافه کرد: آموزش و پرورش فارس از ابتدای تیر ماه تا ۱۵ شهریور امسال دوره‌های آمادگی را ویژه کلاس ‌اولی‌هایی که به پیش‌دبستانی نرفته‌اند برگزار کرد.

وی اعلام کرد: امسال تا کنون بیش از ۶۰ هزار کودک فارس در دوره‌های کودکستان یک و ۲ در سنین چهار تا پنج سال و پنج تا ۶ سال ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش فارس یادآور شد: سامانه شکوا به آدرس smttk.gov.ir آماده ثبت شکایت خانواده‌ها از مهدکودک‌ها و کودکستان‌ها است.

محسنی افزود: بر اساس استاندارد کشوری هر کلاس پیش دبستانی با حضور ۱۲ کودک برقرار می‌شود اما در مناطق محروم که تقاضا کمتر باشد، به کودکستان‌های تک کلاسه با کمتر این شمار نیز مجوز داده شد.

۷۰ درصد کودکان فارس به پیش‌دبستانی می‌روند، شهریه در شیراز از ۱.۵ تا ۳۵ میلیون تومان

تدبیر دولت برای ساماندهی به مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها

وی اظهار کرد: با تدبیری که امسال اندیشیده شده همه فعالان این حوزه که مجوز خود را از دستگاه‌هایی غیر از آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند باید این مجوز را در سازمان تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و همه کودکان در سامانه سیدا ثبت نام شوند.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش فارس درباره شهریه کودکستان‌های فارس گفت: تا سال گذشته کودکستان‌ها مجاز بودند هر ساله شهریه خود را تا ۴۰ درصد افزایش دهند و با شکل‌گیری سازمان تعلیم و تربیت کودک مقرر شده تا پایان شهریور ماه همان شهریه سال تحصیلی گذشته به صورت علی‌الحساب دریافت شود تا با راه‌اندازی سامانه‌ای جامع، بارگزاری اطلاعات همه فعالان و تطبیق فعالیت با مستندات مرکز نرخ‌نامه در اختیار انها قرار گیرد.

محسنی با بیان اینکه در زمان حاضر شهریه پیش‌دبستانی‌های شیراز از یک و نیم میلیون تا ۳۵ میلیون تومان سالانه متغیر است، افزود: شمار نیروها، بیمه پرسنل، امکانات ارائه شده، استیجاری یا ملکی بودن ساختمانمرکز و تعداد نوآموزان از مولفه‌های اثرگذار در تعیین نرخ شهریه برای هر مرکز است.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه و بارگزاری مدارک همه مراکز مهدکودک و کودکستان در آن، دسترسی به نرخ نامه مصوب هر مرکز برای والدین امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش فارس درباره کیفی‌سازی آموزش پیش دبستانی در فارس گفت: کار خوبی که از امسال برای آموزش موسسان مراکز کودکستان آغاز شده، برپایی دوره‌های توسعه شایستگی فردی است و همه افرادی که از اول مهرمجوز فعالیت دارند باید در این دوره‌های مجازی شرکت کنند و در آزمون آن نیز شرکت کنند.

محسنی بیان کرد: نخستین دوره آموزشی توسعه شایستگی فردی موسسان مراکز فارس با حضور ۸۶۸ نفر برگزار شد و بیش از ۸۰۰ نفر از آنها آزمون خود را با موفقیت سپری کردند.

وی اضافه کرد: دومین گروه شامل یکهزار و ۲۴۳ نفر از این افراد نیز پس از پایان دوره آموزشی خود در ۳۰ مهرماه در آزمون پایان دوره شرکت می‌کنند.

در زمان حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ کودکستان در سراسر استان فارس فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha