بیکدلی: توسعه روابط با همسایگان، سیاست کلان وزارت خارجه ایران است

بغداد - ایرنا - معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران "توسعه روابط با همسایگان" را سیاست کلان وزارت امور خارجه ایران دانست و تاکید کرد: ما این سیاست را به شدت دنبال می‌کنیم.

«علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان که ریاست کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین ۱۴۰۲ را برعهده دارد، امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیاده روی اربعین حسینی عنصر همسایگی را به شدت تقویت می‌کند و موجب همگرایی ملت‌ها و کشورهای منطقه برای استفاده از فرصت‌ها و مشترکات فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی امسال نشان داد که این رویداد مذهبی و فرهنگی در حال شکل دادن یک تحول در بین ملت‌ها و کشورهای منطقه است، افزود: تقویت عناصر معنوی و فرهنگی که مشترکات کشورهای منطقه را توسعه و موجب همگرایی ملت‌های منطقه می‌شود، قطعا" خوشایند دشمنان منطقه نیست.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: دشمنان ما که دائما" به دنبال دور کردن کشورهای منطقه از یکدیگر به منظور وابسته کردن آن‌ها به کشورهای قدرتمند هستند به یقین از هر حرکتی که موجب هم افزایی و همگرایی کشورهای منطقه شود، خشمگین می‌شوند و به همین دلیل است که از برگزاری پیاده روی اربعین حسینی ابراز نگرانی می‌کنند.

وی افزود: پیاده روی اربعین حسینی نشان داد که طراحی دشمنان برای ایجاد تفرقه بین ملت‌ها و کشورهای منطقه در حال شکست است و اگر حلقه‌های اتحاد بین کشورهای منطقه تقویت شود می‌تواند یک نظم نوین منطقه‌ای را شکل دهد.

بیکدلی با اشاره به کرامت مردم عراق در پذیرایی از زایران اربعین حسینی و این که عراقی ها به شکل باورنکردنی از زائران اربعین حسینی پذیرایی کردند، اظهار داشت: پیاده روی اربعین حسینی عمق محبت بین دو ملت برادر و دو کشور همسایه که مشترکات فرهنگی زیادی دارند را تعمیق بخشیده و این یک واقعیت است.

وی با اشاره به اینکه در سایه همکاری و همدلی مسئولان ایران و عراق مراسم پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ به خوبی برگزار شد، گفت: همچنان تا فراهم کردن رفاه کامل برای زائران خود فاصله داریم و در این زمینه همکاری‌ها با طرف عراقی ادامه خواهد داشت و امیدواریم در سال‌های بعد شاهد برگزاری پیاده روی اربعین حسینی آسان‌تر با امکانات بیشتر برای زائران ایرانی و خارجی باشیم.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: باتوجه به تجربیاتی که طی چند سال گذشته کسب کردیم و علاقه مندی کارکنان وزارت امورخارجه برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین امام حسین (ع) امسال از لحاظ کمی و کیفی در زمینه ارائه خدمات کنسولی به زائران اربعین موفقیت‌های خوبی حاصل شد.

جلسه هم اندیشی مسئولان «ستاد اربعین ۱۴۰۲ در عراق»، روز شنبه به ریاست «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و با حضور «محمد فتحعلی» معاون اداری ومالی وزارت امور خارجه و «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، آیت الله سید «مجتبی حسینی» نماینده مقام معظم رهبری در عراق و مسئولان کمیته‌های ستاد اربعین در عراق در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

در این جلسه ضمن ارزیابی عملکرد کمیته‌های مختلف ستاد اربعین در عراق، درباره برنامه ریزی جهت پیاده روی اربعین حسینی در سال آینده تبادل نظر و هم اندیشی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha