توسعه رشته قایقرانی در اصفهان مستلزم افزایش تعداد باشگاه‌هاست

اصفهان - ایرنا - رییس هیات قایقرانی اصفهان گفت: توسعه این رشته قایقرانی در استان مستلزم افزایش تعداد باشگاه‌های فعال و جذب و آموزش مداوم علاقه مندان است.

سید سلمان قاضی عسگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون سه باشگاه قایقرانی شامل ۲ مجموعه در شهر باغبهادران از توابع شهرستان لنجان و یکی در شهر اصفهان فعالیت دارند و قصد داریم این تعداد را بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس آیین نامه فدراسیون تا سال قبل مجوز تاسیس باشگاه نداشتیم اما امسال با تغییر آن دست ما برای راه اندازی مجموعه‌های بیشتر باز خواهد بود.

رییس هیات قایقرانی اصفهان افزود: اگرچه بخش قابل توجهی از رودخانه زاینده رود در بسیاری از روزهای سال خشک است، اما با این حال هفت شهرستان در این استان در رشته‌های مختلف قایقرانی فعالیت دارند و افزایش تعداد مناطق فعال نیز در دستور کار هیات قرار گرفته است تا علاقه‌مندان بیشتری به ورزش مذکور جذب شوند.

وی خاطرنشان کرد: حتی در شهرستان ورزنه به عنوان یکی از مناطق خشک استان اصفهان، وجود یک دریاچه سبب شده است که قایقرانی در آن فعال شود و ورزشکارانی در آن به فعالیت بپردازند.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: در المپیک پس از دو و میدانی و شنا، بیشترین مدال در قایقرانی توزیع می‌شود و همین امر اهمیت سرمایه گذاری در آن را نشان می‌دهد، لذا در صورت توانمندسازی کشورمان در این ورزش قادر خواهیم بود مدال‌های رنگارنگ در این آوردگاه مهم کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ نفر در رشته‌های مختلف قایقرانی در استان اصفهان فعالیت دارند، گفت: این استان با توجه به استعدادهای خوب، ظرفیت بالایی در گسترش رشته قایقرانی دارد لذا با حمایت بیشتر می‌توان شاهد رونق روز افزون آن بود.

به گزارش ایرنا، حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در رشته‌های مختلف در استان اصفهان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha