۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85221213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی جاماندگان اربعین در لبنان به سمت حرم حضرت سیده خوله (س)

تهران- ایرنا- جاماندگان لبنانی اربعین حسینی (ع) در راستای برپایی مراسم اربعین از ضاحیه جنوبی بیروت به سمت حرم حضرت «سیده خوله» سلام الله علیها دختر گرامی امام حسین (ع) در شهر بعلبک در شرق این کشور راهپیمایی خود را آغاز کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، شماری از عزاداران ابا عبد الله الحسین (ع) در لبنان که از پیاده روی اربعین در عراق جا مانده‌اند، امروز با پای پیاده از ضاحیه جنوبی بیروت به سمت حرم حضرت سیده خوله (س) حرکت کردند.

شهروندان لبنان با برافراشتن پرچم‌های ابا عبد الله الحسین (ع) مسیر ضاحیه جنوبی تا بعلبک را پیاده می پیمایند تا در حرم حضرت سیده خوله (س) حضور یابند.

راهپیمایی جاماندگان اربعین در لبنان به سمت حرم حضرت سیده خوله (س)

حرم سیده خوله (س) در جنوب شهر بعلبک در لبنان قرار دارد و شیعیان لبنان بویژه مردم بعلبک در مناسبت های مختلف دینی خصوصا ایام محرم برای عزاداری و زیارت در این مکان گرد هم‌ می‌آیند.

براساس روایت های موجود در روز ۲۸ ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری کاروان اسرای کربلا بعد از طی کیلومترها وارد شهر بعلبک در شمال شرقی کشور امروزی لبنان شد.

انتقال اسرای کربلا شامل مردان و زنان در بین شهرهای مختلف از جمله از کربلا به کوفه و سپس تکریت، موصل، تل عفر، نصیبین، تل ابیض، حلب، حماه و بعلبک با توجه به فشارهای روحی به خاطر واقعه کربلا و ناتوانی جسمی به سبب سختی راه و دوران اسارت موجب شد تا حضرت خوله (س) روز 29 محرم به همین خاطر به شهادت برسد و پیکر مطهر ایشان در ورودی شهر تاریخی بعلبک به خاک سپرده شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha