کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه ۹ موکب در مسیر زایرین اربعین دایر کرده است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، از برپایی ۹ موکب‌ اربعین حسینی (ع) با رویکرد فرهنگی، با محوریت کودکان و نوجوانان در مرز خسروی و شهر کرمانشاه خبر داد.

«محمدامین بهرامی» روز دوشنبه به ایرنا افزود: برای دومین سال پیاپی موکب‌های اربعین با رویکردی فرهنگی، بر اصل فعالیت‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی، با شعار «سرفصل کتاب عشق ما، حسین علیه‌السلام است» توسط اداره کل کتابخانه های عمومی کرمانشاه در مرز خسروی و شهر کرمانشاه زائرسرای راه کربلا، با هدف میزبانی زائرین ابا عبدالله حسین (ع) برپا شده است.

وی اظهار کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تعداد ۲ موکب ملی و هفت موکب استانی در جهت ارایه خدمات متنوع فرهنگی، در ۹ نقطه استان کرمانشاه با محوریت فعالیت کودکان و نوجوانان برپا کرده است.

بهرامی در ادامه گفت: کتابخانه‌های عمومی، در راستای عمل به رسالت فرهنگی، اجتماعی و کتاب ‌محور خود، تلاش کرد تا با شعار «سر فصل کتاب عشق ما، حسین علیه‌ السلام است»، ضمن استفاده از ظرفیت این ایام، خدمات خود را در بین تمام اقشار جامعه و به ویژه زائران اباعبدالله (ع) گسترش دهد.

کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه ۹ موکب در مسیر زایرین اربعین دایر کرده است

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه، اصلی‌ترین محورهای این موکب‌ها را پویش و مسابقه کتابخوانی، برگزاری محافل ادبی با حضور شاعران ملی، عضویت رایگان در کتابخانه‌های استان، برپایی موکب به منظور ارایه خدمات فرهنگی و رفاهی به زوار امام حسین (ع) برشمرد.

وی اظهار داشت: موکب‌های این اداره کل از پنجم شهریور ماه سال جاری تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ برپا هستند و این روزها برنامه‌های فرهنگی و هنری مناسبی برای زائرین تدارک دیده است.

بهرامی برنامه‌های این موکب‌ها را شامل پویش کتاب دستت چیه!؟، مسابقات اربعین در سامانه سماک، روایت یا خاطره نویسی اربعین، پرده‌خوانی و نقالی، قصه‌گویی و عروسک گردانی، ساخت کاردستی و اوریگامی‌های محرمی، برگزاری نشست‌ها و جلسات گروهی شامل شعرخوانی مداحان، شاعران آیینی، زائرین شاعر و علاقه مندان؛ جمع خوانی و داستان خوانی با حضور نویسندگان و کتاب‌های منتخب؛ نشست‌های گفتمانی و پرسش و پاسخ در ترویج و نشر زیست موحدانه مبتنی بر معارف دین، قرآن و اهل بیت (ع)؛ اجرای چاوشی، مداحی، نقالی، شعرخوانی اعضای کودک و نوجوان؛ تعزیه خوانی و نمایش عروسکی؛ تواشیح، روخوانی قرآن و مهدویت؛ طرح توشه راه زائر ارسال بسته‌های فرهنگی، صوتی و تصویری به عنوان «توشه راه زائر» و عکاسی یادگاری عنوان کرد.

وی ادامه داد: ایستگاه تخصصی و آموزشی و سرگرمی کودکان با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی؛ فعالیت‌های ترویج ایثار و شهادت عهد با اهل بیت (ع) و شهدا، طرح زیارت به نیابت شهدا طرح دلنوشته و توزیع اقلام فرهنگی تصاویر و کتاب صوتی طرح زیارت به نیابت از شهدا، طرح بیعت با شهدا و تدارک فضای عکاسی با دکور حجمی و اهدا تصاویری از شهدا به زوار ارایه می‌شود تا زائران اباعبدالله در مسیر پیاده‌روی اربعین، با شهدا همراه باشند و حال و هوای خود را از این همراهی به اشتراک بگذارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: در سایر نقاط استان هم در مسیر اربعین هفت موکب استانی در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب دایر است که همکاران ما در این شهرستان‌ها به زائرین خدمات فرهنگی ارایه می‌دهند.

کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه ۹ موکب در مسیر زایرین اربعین دایر کرده است

از اول تا هفدهم ماه صفر در مجموع ۷۱۲ هزار و ۹۸۵ زائر از مرز خسروی تردد کرده اند که از این تعداد ۵۰۳ هزار و ۲۱۲ زائر از این گذرگاه راهی کربلای معلی و سفر معنوی اربعین در کشور عراق شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha