۲۵۴۲ خانه با استفاده از وام های دولتی در کهگیلویه و بویراحمد احداث شد

یاسوج- ایرنا- معاون مسکن و بازآفرینی شهری مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:از یک سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۵۴۲ خانه با استفاده از تسهیلات دولتی در مناطق شهری و روستایی استان احداث شد.

سید عبدالصاحب عزیزی روز چهار شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد واحد مسکونی در قالب طرح های مسکن روستایی، احیای بافت های فرسوده،جوانی جمعیت، خودمالکی، مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده است.

وی بیان کرد:مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد با یکهزار و ۷۰۹ واحد بیشترین سهم را در ساخت خانه های روستایی از سال گذشته تاکنون در استان داشته است.

عزیزی تصریح کرد:دولت با پرداخت وام های ۲ میلیارد ریالی از نوسازی واحدهای مسکونی روستایی کهگیلویه و بویراحمد حمایت می کند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت نوسازی خانه های روستایی برای رفاه حال اهالی و پیشگیری از مهاجرت به شهرها تاکید کرد: حمایت از نوسازی مسکن مناطق روستایی از برنامه های جدی دولت در استان است.

عزیزی با یادآوری اینکه بافت های فرسوده ۲۳۷ خانه هم سهم خوبی در ساخت و ساز مسکن داشته تصریح کرد: برای بازسازی هر یک از واحدهای مسکونی بافت فرسوده مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد پنج میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت می شود.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تخفیف پروانه و طراحی ساختمان و همچنین مجوز افزایش یک طبقه از دیگر حمایت های دولت برای حمایت از نوسازی واحدهای مسکونی بافت های فرسوده در استان است.

عزیزی عنوان کرد:در این بازه زمانی همچنین ۳۰۱ خانه طرح جوانی جمعیت، ۲۶۲ واحد خودمالکی و ۲۳ خانه مسکن مهر در نقاط مختلف استان احداث شده است.

وی با اشاره به در حال اجرا بودن طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد چشم انداز حوزه ساخت و ساز مسکن در استان را روشن ارزیابی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha