۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85218641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی دانشگاه فرهنگیان خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای ساخت ۲ طرح عمرانی این مرکز آموزش عالی تخصیص یافت.

سید جلال لنگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۹۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی مصوب شد که از این میزان ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه دختران و ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساخت فضای آموزشی پسران در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های این مرکز آموزش عالی پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست و دانشگاه با کمبود فضای آموزشی مواجه است ضمن اینکه این واحد آموزشی ماهیت شبانه روزی دارد و باید مراکز رفاهی، غذاخوری و خوابگاهی آن تجهیز شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی افزود: به تازگی ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت برای تکمیل خوابگاه و فضای آموزشی نیمه تمام این دانشگاه تخصیص یافت که این طرح ها را سرعت می بخشد.

وی تصریح کرد: خوابگاه دختران با هزار و ۸۰۰ متر مربع برای ظرفیت ۲۰۰ تا ۲۱۰ دانشجو در محل پردیس دانشگاه در حال ساخت است که اینک در مرحله بتن ریزی قرار دارد.

لنگری بیان کرد: ساخت ساختمان آموزشی برادران نیز با زیر بنای سه هزارو ۴۰۰ متر مربع در ۲ طبقه آغاز شده است که اینک در حال نقشه برداری و با پیمانکار مربوطه قرار داد بسته شده است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی سال‌های سال از کمبود فضای آموزشی، رفاهی و خوابگاهی رنج می برد که با اختصاص اعتبارات سفر رییس جمهور جهشی در این مرکز آموزش عالی خواهیم داشت.

لنگری عنوان کرد: ساخت سلف سرویس، مسجد، سرای دانشجویی، آشپزخانه صنعتی و سایر فضاهای آموزشی از دیگر طرح‌های در دست اجرا و اولویت دار این دانشگاه است.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی بیان کرد: دانشجو معلمان دختر این دانشگاه در فضاهای استیجاری و حتی مدارس مشغول به تحصیل هستند که با این اعتبار بسیاری از مشکلات این دانشگاه برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: ۸۰۹ دانشجو معلم براساس سهمیه سال جاری در دانشگاه فرهنگیان استان جذب می شوند و با احتساب پذیرش دانشجویان جدید یک هزار و ۶۳۷ نفر در پردیس خواهران و برداران تحصیل خواهند کرد.

حدود ۳۵ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و مووسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می کنند که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر استاد عضو هیات علمی و حق التدریس نیز آموزش دانشجویان استان را بر عهده دارند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha